Sony belooft Xperia Z problemen op te lossen

Sony komt met verklaring naar aanleiding van de commotie rondom  hun Xperia Z smartphone. Sony biedt consumenten hun verontschuldigingen aan dat zij hun klanten hebben teleurgesteld en belooft individuele zaken op te gaan  lossen. Het aantal medewerkers in hun call center is uitgebreid en er is zelfs een ophaalservice georganiseerd om gedupeerden nog sneller te helpen. Bovendien zijn er extra monteurs beschikbaar bij Sony's repair partners. Sony lijkt klaar te zijn om alle klachten op te lossen.

Zie hieronder de volledige reactie van Sony:

Sony Mobile reageert naar aanleiding van onze uitzending over de vele problemen met de Sony Xperia Z. Sony Mobile wilde niet reageren in de uitzending, maar geeft onderstaande schriftelijke reactie. 

Sony Mobile is toegewijd om de hoogste normen van productkwaliteit en klantenservice te bieden aan onze klanten voor al onze producten. We hebben alle vertrouwen in de Xperia Z. De Xperia Z is een premium toestel dat is gebouwd volgens de hoogste kwaliteitsnormen en we blijven in Nederland en wereldwijd een sterke vraag naar dit toestel ervaren. 

We erkennen dat onze klantenserviceprocedures in Nederland in de eerste maanden na de lancering van dit product niet toereikend waren en dat consumenten ons langzaam vinden in het reageren op hun zorgen. We danken de Consumentenbond voor het attenderen op deze situatie en we bieden hierbij ons excuses aan, aan eenieder die hier hinder van heeft ondervonden. Wij hebben nadien, in doorlopend overleg met de Consumentenbond, meteen actie ondernomen om deze processen te verbeteren. We hebben het aantal beschikbare klantenservicemedewerkers van onze helplijnen en het aantal medewerkers in onze service centers verhoogd om de algehele responsetijden te verbeteren. Ook hebben we instructies en specifieke training aangeboden aan medewerkers van de verkooppunten van onze partners om hen in staat te stellen om goed de problemen te identificeren en juist om te gaan met de zorgen van de consument.

Bovendien hebben we individueel contact gezocht met die consumenten die hun zorg hebben geuit bij de Consumentenbond. Omdat elk geval individueel dient te worden onderzocht, hebben we een directe ophaalservice geregeld voor consumenten die zich hebben gemeld met een klacht over hun Xperia Z. Op dit moment is een groot gedeelte van de consumenten die contact hebben opgenomen met de Consumentenbond persoonlijk gecontacteerd en we hopen dat we hun klachten naar tevredenheid hebben afgehandeld. Mochten er consumenten zijn die hun situatie met ons willen bespreken, dan sporen we hen aan om na de uitzending van TROS Radar direct contact met ons op te nemen via het nummer 088 736 2000 (geen extra kosten). Onze lijnen zijn tot middernacht bereikbaar.     

De Xperia Z heeft vele onderscheidingen en uitstekende recensies gekregen in zowel technologie- als consumentenmedia. Wat nog belangrijker is, is dat wij een grote mate van klanttevredenheid waarnemen en dat er weinig toestellen worden teruggebracht. Zoals alle Sony-apparaten heeft de de Xperia Z uitvoerige testen naar internationaal erkende normen ondergaan, waaronder industriële testen die normaal consumentengebruik nabootsen. Deze Xperia Z is vervaardigd volgens de hoogste normen om waterbestendig en stofbestendig te zijn. We zijn trots op en overtuigd van het design en de kwaliteit van de Xperia Z. De Xperia Z is echter geen toestel dat op een zeer ruwe manier gebruikt moet worden. Om deze reden moet het toestel, net als elke premium smartphone, met een mate van zorgvuldigheid worden behandeld. 

In de gevallen waarin klanten problemen ervaren met hun Xperia Z of zorgen willen uiten, zijn wij ervan overtuigd dat onze klantenservice en medewerkers van ons reparatiecentrum in staat zijn om deze vragen per individueel geval te kunnen behandelen.

Nogmaals bieden wij hierbij onze verontschuldigingen aan. We hebben consumenten teleurgesteld met een service die niet tot onze standaard behoort. In de komende weken zullen we de situatie nauwlettend in de gaten houden en verzekeren we dat onze klantenservice de kwaliteit levert volgens de verwachting van de consumenten en onszelf.

Door: de redactie 

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel