‘iPad Pro reageert niet meer na het opladen’

16 november 2015 2 Minuten 3 Reacties
iPad-Pro-render-3

Er zijn mensen op fora en sociale media die hebben aangegeven dat de iPad Pro niet meer reageert na het opladen van het apparaat. Het betreft hier alle iPad Pro-modellen die op iOS 9.1 fungeren - en helaas fungeren ze voor nu nog allemaal op iOS 9.1.

Problemen met de iPad Pro

Er zijn verschillende mensen die zich online op fora en sociale media hebben gemeld met problemen met de iPad Pro, de grootste en krachtigste iPad van Apple. Iedereen meldt eigenlijk hetzelfde probleem: de iPad Pro reageert niet meer nadat de tablet is opgeladen. Helaas is het ook zo dat alle modellen (32GB, 128GB WiFi en 128GB 3/4G) met iOS 9.1 zijn aangetast. De enige oplossing die er voor nu bestaat, is een hard reset. Dat betekent dat je de iPad Pro helemaal uit moet zetten – dus niet in standby-modus kunt laten staan.

Nadat de hard reset voltooid is, zo geven gebruikers aan, werkt de iPad Pro naar behoren. De onderstaande reactie komt van het MacRumors-forum.

At least twice I have left my iPad Pro plugged in, once over night, and once during work. When I returned to my iPad it appeared frozen. Black screen, screen will not wake. I had to do a hard reset twice to get the thing to work again. After the hard reset the battery was 100%.

Ook zijn er topics op Reddit (één van de grootste internetfora) en de ondersteunende communities van Apple te vinden, met zo’n vijfduizend views en tweehonderd reacties. Dat toont toch wel aan dat er veel om te doen is en dat veel mensen er last van hebben.

At night it was down to 40% so I charged it and went to bed. When I woke up it was “dead”. It wouldn’t wake up. I needed to perform a hard reset to get it to come to life. Worked on it for a couple of hours and had to run an errand. Plugged it back in as I was going to need a full charge later that day. Came back to it, same thing. Dead.

Op moment van schrijven is er nog niet bekend wát er precies aan de hand is en of het nu aan de hardware of software ligt. Er wordt al gespeculeerd en gezegd dat het te maken kan hebben met iets terughalen vanuit de iCloud-back-up, maar dat is dus speculatie. Apple heeft nog niet officieel gereageerd op de situatie en een oplossing ligt dus nog niet binnen bereik.

Reacties (3)