bpost en DynaGroup bundelen hun krachten en logistieke expertise

bpost en DynaGroup hebben op 12 december 2016 een akkoord ondertekend met betrekking tot de overname door bpost van 100% van de aandelen van DynaGroup. De aankoop heeft als doel de pakjesdivisie van bpost te versterken met nieuwe en complementaire logistieke know how, en DynaGroup’s groei-platform nog sneller (internationaal) uit te bouwen.

Na de succesvolle aankoop van de Belgische activiteiten van Lagardère Travel Retail, zet bpost opnieuw een stap binnen haar groei- en diversificatie strategie rond proximity & convenience. De overname van de volledige DynaGroup en haar business units (Dynafix, Dynalogic, Dynasure en Dynalinq) zal bpost toelaten om nog meer logistieke oplossingen toe te voegen aan haar dienstverlening voor e-commerce klanten. Deze entiteiten genereerden een geconsolideerde omzet van €88.5m toe en een genormaliseerde EBITDA van €6.8m voor de periode tot 31 december 2015.1

DynaGroup biedt een waaier aan logistieke diensten en software aan, van reparatie van elektronische apparaten (van smartphones tot koffiemachines) tot gepersonaliseerde e-commerce aflever-services, voor zowel kleine producten (uiteenlopend van paspoorten tot smartphones met contractafhandeling aan de deur) als voor grote consumentenproducten (levering en installatie van bijvoorbeeld wasmachines). DynaGroup werkt voor circa 1000 klanten binnen de BeNeLux (waaronder toonaangevende telecom operatoren, smartphone fabrikanten, verzekeraars, retailketens en marktleiders in e-commerce).

Dick Wammes, CEO van DynaGroup zegt: “Met de slagkracht van bpost achter ons, kunnen wij onze snelle groei-ambities als innovatieve logistieke dienstverlener niet alleen in de BeNeLux, maar ook daarbuiten nog beter realiseren. Onze added value services vullen de bpost diensten aan en de gezamenlijke portfolio betekent een sterk logistiek aanbod voor onze klanten. Bij DynaGroup verheugen we ons om de komende jaren, vanuit onze innovatie en IT-kracht, het succes van onze gezamenlijke after sales en e-commerce klanten d.m.v. de smartest supply chain te ondersteunen!”

Koen Van Gerven, CEO van bpost vult hierbij aan “Enerzijds staan de logistieke activiteiten van DynaGroup heel dicht bij onze eigen kernactiviteiten, anderzijds heeft het bedrijf zich met succes gespecialiseerd in een volledige portfolio aan geïntegreerde end-to-end oplossingen en software die een duidelijke meerwaarde bieden aan onze pakjesklanten. Met DynaGroup hebben we een belangrijke strategische aanvullende partner gevonden en ik kijk ernaar uit om samen onze ambities binnen de pakjessector verder te zetten.”

DynaGroup – opgericht in 1995 en met hoofdzetel in Sittard (NL), gaat verder onder eigen naam als zelfstandige “personalized logistics” divisie binnen bpost. 

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel