Vodafone verstevigt positie in Unified Communications met overname Nexct

Vodafone Nederland heeft IT-dienstverlener Nexct overgenomen. Nexct is een van de Nederlandse marktleiders in het implementeren van Unified Communications-diensten op basis van Microsoft Lync, zoals chatten, video conferencing en het op afstand delen van documenten. Dankzij de stijgende populariteit van Het Nieuwe Werken binnen bedrijven en organisaties blijft de vraag naar dit soort diensten toenemen. De overname is een belangrijke volgende stap in Vodafone’s strategie om het aanbod van vaste en mobiele zakelijke telecomdiensten verder te integreren en uit te breiden. Alle circa 35 medewerkers van Nexct gaan over naar Vodafone Nederland.  

Unified Communications staat voor het geïntegreerd gebruikmaken van alle mogelijke communicatiemiddelen op alle beschikbare apparatuur, zowel vast als mobiel en zowel op als buiten kantoor. Dankzij deze technologische ontwikkeling kunnen bedrijven hun werknemers plaats- en tijdonafhankelijk laten werken, ook bekend als Het Nieuwe Werken. Momenteel bestaat een belangrijk deel van alle Unified Communications-verkopen op de zakelijke markt uit Microsoft Lync-diensten. Vodafone verwacht dat dit de komende jaren verder stijgt en kan deze diensten door de overname van Nexct nu volledig in eigen beheer aanbieden. Hiermee richt de provider zich vooralsnog primair op het grootzakelijke segment (organisaties met meer dan 500 werknemers). 

Rob Shuter, ceo van Vodafone Nederland: “Onze zakelijke klanten, van klein bedrijf tot grote corporate, kunnen al geruime tijd het beheer en onderhoud van hun telefooncentrale aan ons uitbesteden. Door die diensten samen te voegen met onze mobiele diensten en netwerk, maken we het makkelijker onze klanten een volledig geïntegreerde telecomoplossing te bieden. Dat is in lijn met Vodafone’s wereldwijde strategie op de zakelijke markt die gericht is op Unified Communications, cloud en hosted telefonie. Ik ben blij dat we daar met de overname van Nexct nu het Microsoft Lync-portfolio aan toevoegen om nog beter tegemoet te komen aan de vraag van onze zakelijke klanten.”

Enrico Karsten, directeur van Nexct: “Onder de vlag van Vodafone kunnen wij de groeiende vraag naar Microsoft Lync en Office365 volledig beantwoorden. Wij kijken ernaar uit om zoveel als mogelijk mensen en organisaties te helpen bij het verbeteren en leuker maken van de manier waarop zij samenwerken en communiceren. En om zo ook een bijdrage te leveren aan de Vodafone strategie.”

Van mobiele naar geïntegreerde telecomaanbieder

De overname van Nexct is een verdere versterking van Vodafone’s positie in de markt voor vaste en geïntegreerde telecommunicatie. In 2006 nam het The Network Factory over, waardoor zakelijke klanten ook voor vaste diensten bij Vodafone terecht konden. In 2010 en 2011 ging de provider samenwerkingen aan met Eurofiber en Reggefiber, voor de uitrol van vaste glasvezeldiensten naar bedrijven en consumenten (Vodafone Thuis). In 2012 volgde de overname van TeleSpectrum, waarmee Vodafone de ambitie heeft om in 2015 marktleider in hosted telefonie te zijn. Vorig jaar breidde Vodafone zijn positie in vaste triple play-breedbanddiensten (internet, televisie, telefonie) voor consumenten uit met de overname van Wiericke. 

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel