Vodafone Nederland wederom in top 20 Transparantiebenchmark

Vodafone Nederland heeft voor het derde jaar op rij een plek bemachtigd in de top 20 van deTransparantiebenchmark van het ministerie van Economische Zaken. We staan dit jaar met hetgeïntegreerd jaarverslag 2013-2014 op de 13e plaats. De Transparantiebenchmark is een jaarlijks terugkerend onderzoek met als doel het in beeld brengen van de inhoud en kwaliteit van maatschappelijke verslaggeving van de 500 grootste ondernemingen van Nederland. Via de Transparantiebenchmark dingen deelnemende ondernemingen mee naar De Kristal, een toonaangevende prijs op het gebied van maatschappelijke verslaggeving in Nederland. Met de Transparantiebenchmark stimuleert het ministerie transparantie over maatschappelijk verantwoord ondernemen.

Het panel van deskundigen vond het verslag van Vodafone sterk opgebouwd rondom de strategische thema’s en ze vonden duurzaamheid goed geïntegreerd in het jaarverslag. Verder vonden ze het prettig leesbaar met begrijpelijk taalgebruik en een heldere structuur.

De score werd in eerste instantie bepaald door een online self-assessment van de ondernemingen zelf. Deze zijn daarna door EY beoordeeld in opdracht van het ministerie van EZ. Een panel van deskundigen heeft uit de top 20 een top drie vastgesteld. Hieruit werd de winnaar van de Kristal ten slotte bepaald door een gerenommeerde jury. NS heeft dit jaar de Kristal gewonnen.

Met de 13e plaats heeft Vodafone Nederland een groot deel van de concurrentie achter zich gelaten. Hoe transparant vind jij ons verslag? Lees het geïntegreerde verslag 2013-2014 en laat het ons weten!

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel