Vanaf vandaag Tele2 telefoons en simkaarten ophalen bij Dixons

Vanaf vandaag kunnen mobiele klanten van Tele2 zelf kiezen op welke manier zij hun nieuwe mobiele telefoon en simkaart willen ontvangen. Ofwel thuisbezorgd door een koerier of op ieder gewenst moment zelf ophalen bij een van de 97 Tele2 Punten in Dixons filialen door heel Nederland. Hiermee kunnen klanten zelf bepalen hoe zij hun tijd willen besteden.

In de meeste branches is het al gemeengoed, maar in de telecom bestaat nog steeds een scherpe scheiding tussen online en retail. Ofwel je doet je bestelling via een website en krijgt de bestelling thuisgestuurd of je bezoekt een winkel en sluit daar je nieuwe abonnement af. Tele2 breekt met deze trend en geeft haar klanten de mogelijkheid om online te kopen en in een fysieke winkel de bestelling op te halen. Hiervoor gaat Tele2 samenwerken met electronica specialist dixons. In 97 filialen verspreid over heel Nederland kunnen Tele2 klanten binnen maximaal vier uur na hun online bestelling hun nieuwe telefoon en of simkaart ophalen.

Raymond Perrenet, Directeur voor de consumentenmarkt Tele2 Nederland: “Klanten gaven ons aan dat ze zelf willen bepalen hoe zij hun bestelling willen ontvangen. En dat is eigenlijk ook niet meer dan logisch. We boden altijd al de mogelijkheid om je pakket bijvoorbeeld op je werkadres te laten bezorgen, maar met de aanvulling van Tele2 Punt kun je nu op ieder moment, dat jouw het beste uitkomt, jouw bestelling ophalen. We zijn heel blij dat onze klanten op dit moment al terecht kunnen in bijna honderd dixons filialen, waar zij bij het speciale Tele2 Punt direct hun bestelling kunnen ophalen en bellend de winkel kunnen uitlopen.”

De afgelopen maanden hebben dixons en Tele2 het concept al uitgebreid getest om mogelijke kinderziektes te signaleren en op te lossen. Tijdens de periode bleken klanten niet alleen een toestel te willen ophalen in de fysieke winkel, maar ook Sim only abonnementen waarbij alleen de simkaart opgehaald hoefde te worden. Het succes van de pilot liet duidelijk zien dat mensen graag zelf bepalen hoe zij het liefst hun tijd besteden.

Als ondersteuning voor de lancering draait vanaf vandaag ook een nieuwe tv-commercial van Tele2 op alle Nederlandse tv-kanalen.

Door: persbericht

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel