Uniek: T-Mobile forum helpt maandelijks 400.000 klanten

Het T-Mobile forum bestaat vijf jaar en blijft groeien. Inmiddels heeft T-Mobile het grootste telecomforum van Nederland meer dan 200.000 leden. Maandelijks bezoeken zo’n 400.000 klanten het forum waar ze door andere klanten en T-Mobile Experts worden geholpen. Mede door het succes van het forum, waar al duizenden vragen zijn beantwoord, bellen klanten minder naar de klantenservice. In de afgelopen jaren daalde het aantal inkomende gesprekken met 60%.

Op het T-Mobile forum, dat begin 2009 werd geïntroduceerd, helpen klanten elkaar en geven ze T-Mobile waardevolle feedback over producten en diensten. Het forum is een aanvulling op alle andere vormen van klantenservice. Het laat zien dat klanten uitstekend in staat zijn om elkaar verder te helpen, waarbij T-Mobile zorgt voor het verbinden van de klanten met elkaar. Zo kunnen ze hun expertise op eenvoudige manier met elkaar delen. 24 uur per dag, zeven dagen per week, op het moment dat de klant het zelf wilt.

Marieke Snoep, Directeur Customer Operations bij T-Mobile:  “Onze klanten willen op een andere manier met ons in contact komen voor service en advies dan een paar jaar geleden. Niet alleen meer vragen, maar ook delen en samen naar oplossingen zoeken bijvoorbeeld. Klanten hebben heel veel kennis over onze producten en diensten en willen die graag delen met andere klanten. Omdat we hen daarin optimaal willen faciliteren hebben we de afgelopen jaren geïnvesteerd in zogenaamde self service kanalen, zoals het forum. In de afgelopen vijf jaar weten steeds meer klanten het forum te vinden en daar zijn wij ongelofelijk trots op.”

T-Mobile forum verbindt klanten
Op het forum kunnen klanten vragen stellen aan T-Mobile en aan elkaar. Klanten die veel helpen, komen in aanmerking om zogenoemde klantexperts te worden. Hiernaast bevinden zich op het forum ook T-Mobile medewerkers die veel kennis en ervaring op een bepaald onderwerp hebben. Dit zijn de ‘T-Mobile Experts’. Door hen direct met de klant te verbinden krijgen zij een nog snellere en betere service. In de nabije toekomst worden op nog meer servicegerelateerde onderwerpen T-Mobile Experts met klanten verbonden, zoals met vragen over het 4G netwerk.

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel