T-Mobile investeert meer in klant.

T-Mobile heeft haar klantenbestand sterk zien groeien in 2011. Het aantal klanten in Nederland steeg met 383.000 tot 4,9 miljoen (8,5%). De totale omzet daalde licht (-1,1%) in vergelijking met een jaar geleden en kwam uit op 1,7 miljard euro. De daling wordt vooral door overheidsregulering veroorzaakt. De EBITDA steeg met 9,5% en bedroeg 505 miljoen euro. Het percentage ?non voice? (mobiel internet, SMS en MMS) van de gemiddelde omzet per gebruiker (25 euro) bedraagt inmiddels 35%.

Netwerk
Het dataverkeer over het T-Mobile netwerk groeide in 2011 fors. Om deze groei te faciliteren investeerde T-Mobile in 2011 een bedrag van 170 miljoen euro in het netwerk, een stijging van 19,7% in vergelijking met 2010.

Consumentenmarkt: Onbeperkt internet bij Smart-abonnementen
T-Mobile biedt al sinds 2008 onbeperkt mobiel internet voor een vast bedrag per maand en blijft zich inzetten om mobiel internet voor iedereen in Nederland bereikbaar te houden. In de zomer van 2011 lanceerde T-Mobile de Smart-abonnementen, met nog meer nadruk op mobiel internet. Deze abonnementen worden binnenkort vernieuwd. Bij iSmart wordt de mobiel internetervaring nog beter. Bovendien wordt aan dit abonnement onbeperkt sms-en toegevoegd. Klanten die vooral bellen belangrijk vinden rekenen voortaan af per seconde bij een Smart Start-abonnement. Meer details over het nieuwe Smart-aanbod worden op 1 maart 2012 bekend gemaakt. Voor bestaande klanten verandert er niets.

Klantrelatie
In 2011 zijn belangrijke stappen gezet om service en klantervaring verder te verbeteren.

Het T-Mobile Forum is in korte tijd een belangrijk online platform voor dialoog met en tussen klanten geworden en geldt als aanvulling op andere vormen van klantcontact zoals webcare, telefonische helpdesk en de T-Mobile Shops. Inmiddels zijn meer dan 100.000 klanten met elkaar en T-Mobile in gesprek.

Vandaag lanceert T-Mobile tevens ?Denk mee?. Via de website vraagt T-Mobile klanten actief naar hun mening over diverse onderwerpen. Ook hier is het doel om producten en diensten nog beter te laten aansluiten op de wensen van onze klanten. Meer informatie: http://denkmeemet.t-mobile.nl/ .

Eind 2011 lanceerde T-Mobile, mede op feedback vanuit het T-Mobile Forum, als eerste Nederlandse provider een service-App. Hiermee kunnen klanten op eenvoudige wijze een volledig overzicht krijgen over abonnement, verbruiksgegevens, facturen en persoonlijke gegevens.

Zakelijke markt
T-Mobile biedt voor de zakelijke markt een compleet portfolio van producten en diensten. In 2011 werd de 500.000e zakelijke klant verwelkomt bij T-Mobile. Steeds meer grote en kleine bedrijven kiezen voor de oplossingen van T-Mobile.

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel