T-Mobile werknemers terug naar school

In de Week van het Geld verzorgt mobiele telecomoperator T-Mobile op ca. 25 scholen verspreid door het land gastlessen in groep 8 van lagere scholen. Door scholieren bijtijds voor te lichten over de kosten van een smartphone hoopt de operator tieners meer bewust te maken hoe zij telecomschulden op een latere leeftijd kunnen voorkomen. De gastlessen worden verzorgd door T-Mobile werknemers (waaronder 5 directieleden) die hier een speciale training voor hebben gehad. 

Vanaf de basisschool speelt de mobiele telefoon een belangrijke rol in het leven van kinderen. Toch is het gebruik van een smartphone niet zonder gevaar. Judith Thompson-Sepmeijer van T-Mobile legt uit: “Vanaf 18 jaar mogen jongeren zelfstandig een telefoonabonnement afsluiten. Helaas zien we dat deze groep klanten meer dan gemiddeld problemen heeft om hun telefoonrekening te betalen en in de schulden komen. Met dit lesprogramma willen we kinderen in een vroeg stadium voorlichten hoe ze telecomkosten in de hand kunnen houden en waar de valkuilen liggen.”

Tevreden klant is een loyale klant

Dit initiatief past goed bij het nieuwe T-Mobile beleid waarin T-Mobile meer dan ooit oog heeft voor haar loyale klanten. “Als een factuur niet betaald kan worden is dat niet alleen voor de klant onplezierig, maar ook nadelig voor T-Mobile. Daarom voert T-Mobile een actief (preventief) beleid om schulden bij klanten te voorkomen.

Tenslotte is een tevreden klant, een klant die blijft”, aldus Judith Thompson-Sepmeijer. Het lespakket en de presentatie is ontwikkeld door T-Mobile en zal bij succes worden omgezet in een terugkerend structurele campagne

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel