Doek lijkt definitief gevallen voor bijna failliete Euphony

Het doek lijkt definitief te zijn gevallen voor de Belgische MVNO Euphony, die ook in ons land actief is. Op 13 maart doet de rechtbank van Antwerpen uitspraak in hun faillissementsaanvraag. De aangestelde bewindvoerder merkt op dat Euphony nog 14 dagen de tijd krijgt om geld te vinden anders ‘gaat allicht het licht uit”.

Afgelopen zomer kwamen wij nog met het bericht dat Euphony een Nederlandse investeerder had gevonden maar deze schijnen nooit met geld gekomen te zijn. Wellicht waren de problemen van de MVNO toch veel groter dan eerder werd gedacht. Euphony is in Nederland onder andere shirtsponsor van zowel voetbalclub Willem II als Go Ahead Eagles geweest. Via een op een piramide-lijkend verkoopmodel werden zogenaamde consulenten geworven om mobiele telefoonabonnementen te verkopen. Iedere consultent had een sponsor en juist deze verdiende het meest. Het was dus zaak om zelf zo snel mogelijk sponsor binnen Euphony te worden en een eigen team consulenten te krijgen.

Volgens berichten op diverse fora zijn juist deze consulenten al sinds de zomer niet uitbetaald.

Hoe nu verder? Natuurlijk even afwachten tot dat de rechter uitspraak doet. Maar het lijkt erop dat de abonnementenverkopers naar hun geld kunnen fluiten. Het is nu nog onduidelijk welk effect dit allemaal op de dienstverlening van Euphony gaat hebben en of het bedrijf ook in Nederland failliet gaat. Maar het ziet er allemaal bijzonder slecht uit. Wij adviseren hun klanten snel naar een alternatieve provider uit te gaan kijken. Je weet maar nooit.

Door: de redactie

Er zijn 2 reacties op dit bericht:
Meneer van Rijckevorsel zou zich beter eens informeren vooraleer men grote woorden spreekt en zich verdedigend opstelt tegen een bedrijf als Euphony.

Consultants van Euphony werden als sinds deze zomer niet meer uitbetaald en jij geeft aan dat mensen maar voor hun eigen brood dienen te zorgen. Graag een beetje respect voor de slachtoffers. A D V  |  23:47  |  09-03-2014
Hoe kan de redactie dit advies geven zonder inhoudelijk op de hoogte te zijn van wat er speelt en op \'hear say\' berichten af gaan. Dit is niets anders dan een poging om een bedrijf de grond in boren. De klanten van Euphony NL hebben geen klachten en die zullen er ook niet komen. En wanneer een consultant zelf niet succesvol is moet hij/zij het niet op zijn/haar sponsor of op Euphony gooien als zou ze slachtoffer geworden zijn. Men is als zelfstandige betrokken bij Euphony, dus niet in loondienst, en men moet dus zelf voor brood op de plank zorgen. Lara mag met mij contact opnemen en dan wil ik haar situatie graag met haar doornemen en tegen het licht houden. De redaktie dient terughoudend te zijn met haar advisering aan mogelijke klanten van Euphony want alleen daarmee worden de belangen van Euphony en de consultants geschaadt. Een rectificatie zou op zijn plaats zijn. FHD van Rijckevorsel  |  15:20  |  03-03-2014
Reageren op dit artikel