Deutsche Telecom maakt fors meer winst in het eerste kwartaal

De nettowinst van Deutsche Telecom is in het eerste kwartaal van 2014 in vergelijking met twaalf maanden geleden verdrievoudigd en is uitgekomen op € 1,8 miljard. Deze hoge winst is mede veroorzaakt door een eenmalige verkoop van een belang in een ander bedrijf.

De agressieve marketing strategie van T-Mobile in Amerika gaat het resultaat op de lange termijn wel onder druk zetten. T-Mobile koopt daar bijna letterlijk klanten en dat is extreem kostbaar. Natuurlijk groeit het aantal abonnementen – in het eerste kwartaal met maar liefst 2,4 miljoen – maar de prijs is hoog.

In Nederland is de omzet stabiel gebleven op € 393 miljoen. Dit ondanks de verkoop van T-Mobile’s internetactiviteit Online.nl. T-Mobile’s EBITDA steeg naar € 148 miljoen. T-Mobile richt zich vooral op behoud van bestaande klanten en dat is relatief goedkoop, vandaar de EBITDA stijging. Belangrijk voor de operator is dat de gemiddelde inkomsten uit data per abonnee met 33,8% flink is gestegen. Uitrol 4G-netwerk licht op schema.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel