Media Markt slaat door

Gisteren viel hij bij veel Nederlanders in de bus, de nieuwe folder van Media Markt. In menig Hollandse huismaker moet toch wel met enige verbazing na de bekende rode schreeuwende folder gekeken zijn. Naast de gebruikerlijke TVs, smartphones, tablets en koffiezetapparaten ook ineens spectaculair geprijsde Uggs, zalfjes van Nivea, boxershirts van Björn Borg en zelfs een aanbieding voor het privé leasen van een Fiat Panda 500. Niet nieuw want ook vorig jaar kwam de electronicagigant met dit soort eenmalige aanbiedingen.

Een puur staaltje van branchevervaging. Net zoals de meeste retailers heeft ook Media Markt het ontzettend moeilijk. Begin deze week kondigde het bedrijf een strategiewisseling aan en Media Markt gaat nu full focus op internetverkopen. Hoewel waarschijnlijk weer eenmalig slaat Media Markt toch de plank mis. Juist nu moeten zij hun electronicaconcept gaan uitdragen: scherpe prijs, goede service en ruim aanbod. En daar passen petten van Ralph Lauren, vloerreinigers en dekbedovertrekken niet in. Niet hun inkopers slaan door, maar de directie zelf.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel