KPN en E-Plus Group moderniseren voicemailoplossing voor abonnees met Unisys VSE-platform
Schiphol-Rijk, 20 juni 2012 –Unisys heeft de modernisering van de
voicemailoplossing die gebruikt wordt door KPN in Nederland en door de E-Plus
Group in Duitsland afgerond. De E-Plus Group is een dochtermaatschappij van
KPN.
De Unisys VoiceSource Express (VSE) serie ligt ten grondslag aan de modernisering. De
VSE-serie biedt messaging en geconvergeerde diensten voor gebruikers. De
oplossing is geïnstalleerd bij E-Plus in Duitsland en verzorgt alle
voicediensten voor zowel KPN als de E-Plus Group.
KPN en de E-Plus Group hebben voor deze Unisys-oplossing
gekozen vanwege de betrouwbaarheid en de mogelijkheid om abonnees nieuwe
diensten als visuele voicemail en voicemail-to-text te kunnen bieden. Daarnaast
kon Unisys voorzien in een naadloze migratie naar het nieuwe platform,
inclusief het overzetten van alle berichten van abonnees, zonder enige
onderbreking in de dienstverlening of downtime.
“Voicemail is een zeer belangrijk onderdeel van de
dienstverlening aan onze abonnees en de abonneetevredenheid is van essentieel
belang voor ons succes,” zegt Christoph Bladoschewski, afdelingsmanager Voice
& Services bij E-Plus. “We hebben voor Unisys gekozen vanwege de grote
schaalbaarheid en het VSE-platform dat ons de mogelijkheid geeft om
innovatieve, omzet genererende diensten te kunnen en leveren waarmee we
abonnees beter van dienst kunnen zijn.” “We zijn verheugd dat we een
grensoverschrijdende voicemailoplossing voor de KPN Groep mochten ontwikkelen,”
zegt Ralf Seyer, Managing Director bij Unisys informatiediensten in Duitsland.
“Gebaseerd op decennialange ervaring in de telecommarkt, heeft Unisys een
innovatieve oplossing geleverd die KPN nieuwe groeimogelijkheden biedt en hen
voorziet in flexibiliteit op het gebied van voicemaildiensten voor zijn
abonnees.”