KPN en E-Plus Group moderniseren voicemailoplossing voor abonnees met Unisys VSE-platform

Schiphol-Rijk, 20 juni 2012 –Unisys heeft de modernisering van de voicemailoplossing die gebruikt wordt door KPN in Nederland en door de E-Plus Group in Duitsland afgerond. De E-Plus Group is een dochtermaatschappij van KPN.

De Unisys VoiceSource Express (VSE) serie ligt ten grondslag aan de modernisering. De VSE-serie biedt messaging en geconvergeerde diensten voor gebruikers. De oplossing is geïnstalleerd bij E-Plus in Duitsland en verzorgt alle voicediensten voor zowel KPN als de E-Plus Group.

KPN en de E-Plus Group hebben voor deze Unisys-oplossing gekozen vanwege de betrouwbaarheid en de mogelijkheid om abonnees nieuwe diensten als visuele voicemail en voicemail-to-text te kunnen bieden. Daarnaast kon Unisys voorzien in een naadloze migratie naar het nieuwe platform, inclusief het overzetten van alle berichten van abonnees, zonder enige onderbreking in de dienstverlening of downtime.

“Voicemail is een zeer belangrijk onderdeel van de dienstverlening aan onze abonnees en de abonneetevredenheid is van essentieel belang voor ons succes,” zegt Christoph Bladoschewski, afdelingsmanager Voice & Services bij E-Plus. “We hebben voor Unisys gekozen vanwege de grote schaalbaarheid en het VSE-platform dat ons de mogelijkheid geeft om innovatieve, omzet genererende diensten te kunnen  en leveren waarmee we abonnees beter van dienst kunnen zijn.” “We zijn verheugd dat we een grensoverschrijdende voicemailoplossing voor de KPN Groep mochten ontwikkelen,” zegt Ralf Seyer, Managing Director bij Unisys informatiediensten in Duitsland. “Gebaseerd op decennialange ervaring in de telecommarkt, heeft Unisys een innovatieve oplossing geleverd die KPN nieuwe groeimogelijkheden biedt en hen voorziet in flexibiliteit op het gebied van voicemaildiensten voor zijn abonnees.”

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel