Eigenaar maakt eigen smartphone kapot

Onderzoek door Squaretrade in Amerika wijst uit dat in meer dan 70% van alle schadegevallen de eigenaar van het toestel dit zelf gedaan heeft. In slechts 30% van de schade zijn er anderen bij betrokken. Let op dit betekent nog niet dat de schade bewust is toegebracht.

Uit het onderzoek blijkt verder dat de meeste schadegevallen in huis worden veroorzaakt. 49% van alle ongelukjes vindt buiten het eigen huis plaats de rest 51% gewoon thuis. Maar waar nu precies binnenshuis? Niet op de WC maar in de keuken zijn de meeste ongelukken met smartphones:

Interessant is verder de meest genoemde claims komen van waterschade. Hoewel het laten vallen in water zeker populair is zijn er veel  meer oorzaken van deze specifieke schade.

Een ‘gevalletje waterschade’ is altijd bijzonder moeilijk uit te leggen aan klanten. Dit onderzoek helpt wellicht bij het verklaren dat vochtschade niet altijd door water komt.

De auto is ook in trek. Toestellen worden vergeten van het dak te halen voordat de eigenaar weg rijdt en in heel wat gevallen rijdt men per ongeluk over de nieuwe smartphone. Onderzoek in de UK wees enkele weken geleden uit dat in sommige gebieden in Engeland in meer dan 40% van de gevallen een telefoon bewust kapot gemaakt wordt om zo bij een verzekeraar een nieuw toestel te claimen.

Traditioneel is de introductie van een nieuwe Apple slecht voor een verzekeraar. Het aantal claims stijgt meer dan spectaculair met alle financiële gevolgen van dien.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel