De Kijkshop pakt doo

Vorige week bracht Telebeeld het nieuws dat De Kijkshop zich meer gaat richten op telecom. Ook brachten wij het bericht dat retail in Nederland dramatisch moet veranderen. Het lijkt dat De Kijkshop naar ons heeft geluisterd.

Sinds april heeft De Kijkshop een zogenaamde pilot-store in Tilburg waar on- en offline winkelen in één concept bijeen worden gebracht. In deze proefwinkel hebben grote touchscreens de plaats ingenomen van sommige vitrines, waar klanten nu zelf productinformatie kunnen opvragen. Het kopen van een product gaat eenvoudig door het scannen van een artikel met je koopkaart. Het invullen van een bonnetje is dus niet meer nodig.

Eigenlijk moet De Kijkshop nog een stap verder gaan. Bouw de winkels om tot showrooms en laat klanten zelf kennis maken met de producten die je verkoopt. Het bestelproces is al aangepast en dat is een belangrijke eerste stap. Nu ook nog klanten de mogelijkheid geven om online bestelde producten in de winkel op te halen en een servicecounter inrichten.

De Kijkshop lijkt zich goed aan te gaan passen aan het veranderde winkelgedrag. Zonder verregaande vernieuwing was hun formule ten dode opgeschreven en nu is er nog hoop.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel