WebCare Company blijft hard groeien

WebCare Company heeft haar 100e medewerker aangenomen. Het is de 31-jarige Maud Spoel. Zij is aan de slag gegaan als social business consultant. WebCare Company is marktleider in de Benelux op het gebied van klantcontact via social media. WebCare Company verwacht nog in 2015 naar 200 medewerkers te groeien. Het bedrijf is opgericht in 2009. Klantcontact gaat steeds vaker via Twitter, Facebook en andere social mediakanalen. “Er is een enorme digitale transformatie gaande. Klanten willen hier en nu geholpen worden en online hun vraag kunnen stellen”, zegt Ludo Raedts, oprichter en directeur van Webcare Company.

Groei

“Webcare neemt een enorme vlucht. Er is veel vraag vanuit de markt.  En dat merken we. In Amsterdam groeien we dit jaar naar 200 medewerkers. WebCare Company helpt organisaties schaalbare en excellente social klantcontactorganisaties te bouwen en levert technologie, kennis en menskracht om voorop te lopen op social klantcontact.

Bedrijven kunnen kiezen om de gehele afhandeling van social media engagement zelf te doen met ondersteuning van de WebCare Company of het volledig uit te besteden aan WebCare Company.  Daarnaast is WebCare Company actief op het gebied strategie, data analyse, training en technologie. WebCare Company heeft klanten als KLM, Nuon, Booking.com, Akzo Nobel en heeft een strategische samenwerking met Randstad.

24/7

“Een bedrijf kan via social media direct inspelen op behoeften van klanten en krijgt veel meer inzicht in wat er leeft onder het publiek”, verklaart Raedts de explosieve groei van webcare. “Communiceren via social media brengt bedrijven en klanten dichter bij elkaar. Ook klanten verkiezen Facebook en Twitter vaak boven het traditionele bellen of mailen. Social is het favoriete communicatiekanaal voor 36,4 procent van de generatie Y”, zegt Raedts.

Het engagement van de consument wordt bovendien vergroot door dialoog op social media. ”42 procent van de consumenten verwacht binnen 30 minuten een antwoord.Consumenten willen wel 24/7 met een bedrijf  kunnen praten. Dat betekent dat de webcare ook 24/7 actief moet zijn, legt Raedts uit. “We hebben de komende maanden nog veel meer mensen nodig. We verwachten nog zo’n 100 extra werknemers aan te trekken. Je moet creatief zijn, taalvaardig en zelf initiatief durven nemen”, omschrijft Raedts de ideale webcare-medewerker. 

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel