Snakeware boekt succes met Lightcurb iBeacon strategie

Midden juli lanceerde Snakeware als eerste aanbieder in Nederland een volledige uitrol van iBeacons, een beheer platform en app in Google Play en App Store. Onder de naam Lightcurb biedt Snakeware iedereen de mogelijkheid kansen te benutten om via Beacons echte 1 op 1 interactie op locatie op te bouwen. Bedrijven uit Sneek, waaronder Grand Café de Walrus, Jan Eringa Kleding, Weduwe Joustra Beerenburg, Makelaardij Hoekstra, de Rabobank en ook het grootse zeilevent Sneekweek en de in Grou gevestigde Silershop, waren er als eersten bij om gebruik te maken van deze nieuwe vorm van mobiele marketing.

Nadien zijn er vanuit binnen en buitenland al vele gratis proefversies van Lightcurb ter beschikking gesteld en hebben meerdere grote organisaties hun interesse getoond in Lightcurb. Met name de ongekende mogelijkheden van service marketing en het op een intelligente manier bouwen van 1 op 1 interacties met je doelgroep trekt de aandacht en biedt vele kansen. Snakeware ontwikkelt het Lightcurb Beacon to web platform samen met partners Alledaags die de App ontwikkelt en Dog Back Design Solutions die de Lightcurb beacons maakt.

Beleving leidt tot omzet

Via het Lightcurb beheer platform kan op eenvoudige wijze een internetadres gekoppeld worden aan iBeacons, waarna de consument deze via de app, wanneer hij op locatie in de buurt van een iBeacon komt, deze als notificatie en vervolgens bijvoorbeeld coupon of aanbieding ziet. Snakeware raadt echter aan om de doelgroep via Lightcurb meer informatie te geven over producten en diensten, zoals bijvoorbeeld een nieuwe collectie om op deze wijze een grotere beleving te creëren. Op deze wij maak je de doelgroep beter bewust te van je bedrijf, merk of organisatie. De Lightcurb beacons en app worden zo niet ingezet als harde sales tool maar dienen, doordat er een verleidingsstrategie is toegepast, om een lange termijn relatie op te bouwen met de klant. “Door gebruik te maken van Lightcurb ben je relevant want je informatie verschijnt op het moment dat het er voor de ontvanger ook echt toe doet”, licht Snakeware directeur Ate van der Meer toe. Natuurlijk werken coupons en aanbiedingen ook, echter bovenstaande strategie werpt meer vruchten af. Klanten worden namelijk via de Lightcurb beacons persoonlijk benaderd wanneer ze bij u op locatie in de buurt komen. Vele klanten die deze notificaties ontvangen zullen ook echt naar binnen stappen. Vervolgens wordt er ook echt meer bij u besteed.

1-op-1 interactie is de toekomst

iBeacons zijn de toekomst van de commercie en Snakeware speelt daar met haar Lightcurb iBeacon strategie op in. “Wij willen onze klanten nog meer kansen laten benutten om met beacons echte intelligente 1-op-1 interacties op te bouwen”, zegt Ate van der Meer. Door het inzetten van Lightcurb komen retailers er achter dat beacons de beste manier zijn om individuele belevingen te creëren voor klanten die omzet verhogend werken.

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel