Nieuwe app Mila. Wat doet het nu precies?

Telebeeld ontving een persbericht van Mila. Mila is een nieuwe app die iets met sociale media doet en daarnaast je een papierloos kantoor aanbiedt. Erg veel en redelijk onduidelijk wat nu precies de bedoeling is van deze app. Zie hieronder het persbericht:

Globalisatie, digitalisatie, wereldwijde interconnectiviteit: tot nu toe leken alleen grote, internationale bedrijven daarvan te kunnen profiteren. Mila, een nieuwe zakelijke app, verandert alles door de voordelen van digitale interconnectiviteit te democratiseren en ze in de handen te leggen van zelfstandigen en het midden- en kleinbedrijf (MKB). Iedereen met een smartphone kan nu toetreden tot het internationale bedrijfsleven via internet. Hoe? Mila is de eerste Web 3.0-app die cloud computing, social media en het semantic web combineert.

Het maakt niet uit of u nu eigenaar bent van een schoonmaak- of cateringbedrijf, fabrikant van chocolade of zelfstandig IT-consultant: zodra uw branche, profiel en aanbod op het web worden geplaatst via Mila, zoekt de app in social media naar klanten en potentiële zakenrelaties — en legt daarmee verbinding.

Ooit had u een eigen URL en website nodig, en visitekaartjes, brochures en een kantooradres om uw bedrijf te presenteren aan de wereldmarkt. Daardoor was u wel verzekerd van kosten en vaste lasten, maar nog niet van ook maar één klant. Dit weerhield velen van het starten van een eigen bedrijf en beperkte bestaande bedrijven in hun groei- en expansiemogelijkheden.

Alles verandert met Mila. U downloadt de app via de App Store van Apple, Google Play of het app-aanbod van de telecomprovider van uw smartphone. Met behulp van sjablonen maakt u een profiel van uw bedrijf inclusief logo en foto’s. Mila zet het allemaal onmiddellijk op het web en maakt daarmee uw persoonlijke webaanwezigheid — al geoptimaliseerd voor Google en andere zoekmachines. U hoeft geen domeinnaam te kopen, geen webdesigner in te huren en niet te betalen voor webhosting, servers of SEO. Dit is allemaal al geregeld door Mila.

Wanneer Mila — bij het doorzoeken van berichten op Twitter, Facebook en andere sociale netwerken — een mogelijke treffer vindt voor uw product of dienst, dan ontvangt u daarover een bericht.

Nadat een klant is gevonden, blijft Mila uw verkopen ondersteunen door middel van sjablonen voor transacties die allemaal kunnen worden ingevuld via het touchscreen van uw smartphone. U hebt geen notebook of desktop-pc nodig. Papierloze facturen worden rechtstreeks vanaf uw smartphone verstuurd naar de klant. En daar houdt Mila niet op: de ontvangst van betalingen wordt automatisch gecontroleerd en indien nodig zal Mila u erop wijzen dat u een betalingsherinnering moet sturen.

“Er wordt al tien jaar gedacht over een echt mobiel kantoor. Pas nu is dat werkelijkheid geworden. Om dit te bereiken heeft Mila het beste van twee technologieën gecombineerd: cloud computing en web semantics. Een apparaat, voorzien van een intuïtieve interface, is nodig voor toegang — al het overige gebeurt op het web of in de cloud. Er zijn geen eigen servers, opslagruimte of lokaal geïnstalleerde hulpprogramma’s meer nodig”, zegt Manuel Grenacher, hoofd van Mila en CEO van Coresystems, de Zwitserse start-up die Mila heeft ontwikkeld.

“Bovendien voegt Mila een semantische analyse toe die automatisch webcontent doorzoekt en analyseert op overeenkomsten met jouw behoeften. Mila is een telg van Web 3.0: een nieuwe generatie van intelligente, semantische en webgebaseerde applicaties.”

Casestudy: een IT-specialist wil een eigen bedrijf beginnen in het bouwen van IT-infrastructuren voor startende bedrijven. Hij heeft geen kantoor nodig, omdat hij meestal zal werken in de bedrijven van zijn klanten.

Hoe kan hij het beste potentiële klanten benaderen? Op de traditionele manier, door advertentieruimte te kopen of door een website op te zetten in de hoop dat Google die voldoende hoog waardeert, zodat potentiële klanten de site zien wanneer ze op het web zoeken?

Of kan hij klanten beter benaderen op de Mila-manier? Mila vervangt de persoonlijke website, maar genereert toch onmiddellijk een online zichtbaarheid van zijn bedrijf. Hij hoeft alleen een sjabloon in te vullen en dat online te zetten — direct vanaf zijn smartphone. Mila genereert daarna leads, beheert contacten, verzendt papierloze facturen en volgt betalingen.

Mila zal eerst worden uitgebracht in zeven talen; meer talen volgen later. De basisversie van Mila is gratis. In belangrijke markten zal Mila niet alleen beschikbaar zijn via de Apple App Store en Google Play, maar ook via de appstores van geselecteerde telecomproviders, waaronder Swisscom in Zwitserland (via haar nieuwe appstore “KMU Business World”), XL Axiata in Indonesië en China Unicom in China.

Samenvatting van de mogelijkheden van Mila:

  • Directe online zichtbaarheid van bedrijfsprofiel
  • Automatisch genereren van verkoopleads
  • Relatiebeheer en instant messaging
  • Administratie, presentatie en verkoop van producten en diensten
  • Papierloze, professionele facturering
  • Debiteurenbeheer

Mila op YouTube:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=3uCbQuJw-j4
  2. http://www.youtube.com/watch?v=iKEljYDc8VY
  3. http://www.youtube.com/watch?v=zUzGdoDiTxs

Mila is een product en gedeponeerd handelsmerk van coresystems AG uit Zwitserland:www.coresystems.ch. Meer informatie over Mila is beschikbaar op www.mila.com.

Telebeeld heeft inmiddels een account en als dit een interessante app is laten wij dat weten.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel