Een interessante aanbieding van je favoriete winkel in Leeuwarden op je mobiel ontvangen terwijl je door de binnenstad loopt? NDC mediagroep test van woensdag 15 oktober tot het eind van dit jaar ‘Lightcurb’ iBeacons in de binnenstad van Leeuwarden. De uitgever van de Leeuwarder Courant en Dagblad van het Noorden doet dit in samenwerking met Snakeware en Alledaags.

Ruim dertig winkels werken mee. Vanuit deze winkels krijgen klanten in een straal van 50 meter gerichte aanbiedingen op hun mobiele telefoon. Het is de eerste keer in Nederland dat deze techniek op deze grote schaal wordt toegepast. De Lightcurb App, in combinatie met het 'Beacon to web'- platform dat Snakeware in samenwerking met Alledaags ontwikkelde, maakt snelle uitrol van grote aantallen iBeacons mogelijk. 

Hoe werkt het?
In de winkel worden Lightcurb iBeacons geplaatst. Dit zijn kleine zenders in de vorm van een juweliersdoosje die contact maken met smartphones. Hiermee kan de winkelier met iOS of Android mobiele apparaten communiceren. iBeacons communiceren op basis van locatie. Hierdoor kun je als klant rechtstreeks naar het product in de winkel navigeren. Enige voorwaarde is dat je een app, genaamd Lightcurb, hebt geïnstalleerd op je mobiele telefoon. Daarmee wordt een berichtje ontvangen en kan direct worden doorgeklikt naar video, foto of andere inhoudelijke content.

De technologie is ontwikkeld om ondernemers meer mogelijkheden te geven het winkelen voor de consument aantrekkelijker te maken, door het verstrekken van relevante en persoonlijke informatie, acties en aanbiedingen. Winkeliers kunnen daarbij ook samenwerken om de beleving van de consument in de winkelstraat te verbeteren.

Het overkoepelende doel is om winkelend publiek en ondernemers met elkaar te verbinden. Deze test is bedoeld om ervaringen op te doen en uit te wisselen. NDC mediagroep vindt het in haar belang om hieraan als uitgever in de regio een bijdrage te leveren. “iBeacons zijn de perfecte
manier om de online en offline wereld samen te brengen. Wij willen ondernemers graag helpen die verbanden te leggen”, zegt Peter Idema, marketingmanager NDC mediagroep.

Snakeware, verantwoordelijk voor het platform, de app en technologie waarmee de iBeacons werken, is samen met vier andere bedrijven finalist voor de prestigieuze Accenture Innovation Award, voor deze technologie. "Wij bieden een platform waarmee je direct met iBeacons aan de slag kunt. Dit scheelt tijd en geld je bent met Lightcurb dus direct in business" zegt een trotse Ate van der Meer van Snakeware.

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel