Bol.com en Kobo lanceren gezamenlijke leesapp voor tablet en smartphone

 


In samenwerking met Kobo lanceert bol.com een nieuwe leesapp voor tablet en smartphone. De nieuwe app maakt het mogelijk om nog makkelijker te lezen, op ieder moment en via ieder device. De app is ontwikkeld als antwoord op het toenemende gebruik van tablets en smartphones waarbij de verschillende leesvormen worden gecombineerd. De e-reader is het meest favoriete apparaat onder digitaal lezers, maar ook een tablet en smartphone worden steeds vaker gebruikt voor lezen onderweg. Zo geeft 43% van de tabletbezitters aan het tablet ook als leesapparaat te gebruiken en voor 66% van de boekliefhebbers geldt dat ze het papieren boek afwisselen met digitaal lezen via e-reader, tablet of smartphone.

De samenwerking tussen bol.com en Kobo heeft ervoor gezorgd dat het zoeken, kopen en lezen van ebooks naadloos op elkaar zijn aangesloten. Zo heb je via een Kobo e-reader, tablet of smartphone niet alleen direct toegang tot je aangeschafte ebooks bij Kobo, maar ook tot de ebooks die je bij bol.com hebt gekocht. Aangeschafte ebooks, leesvoorkeuren, statistieken en notities worden in ‘the cloud’ bewaard, zodat ze op ieder moment, ongeacht het device dat je gebruikt, toegankelijk zijn.

Nieuwe leesfeatures
De nieuwe leesapp is beschikbaar voor iOS en Android en vervangt de bestaande leesapp van bol.com. Handige leesfeatures van het Kobo leessysteem zijn toegevoegd aan de nieuwe bol.com app. Zo geeft de app statistieken over je leesgedrag, waaronder leessnelheid en de verwachte tijd die nodig is om het ebook uit te lezen. Een ‘share-functie’ maakt het mogelijk om via social media passages uit het boek te delen met vrienden. Via de Android app ebooks kopen kan eenvoudig via iDeal, PayPal of credit card.

Uitbreiding aantal ebooks
Sinds de start van de samenwerking tussen bol.com en Kobo is het aanbod ebooks bij bol.com uitgebreid tot bijna 2 miljoen titels, waaronder een volledig internationaal aanbod. De uitbreiding van het aanbod heeft een positieve invloed gehad op de verkoop van ebooks. “Wij verwachten dat de markt digitaal lezen in Nederland en België de komende jaren nog sterk zal groeien en in 2018 50% van de verkochte fictieboeken een ebook is. Dankzij het toevoegen van aanbod en het onder de aandacht brengen van de gemakken van digitaal lezen, wordt het lezen via e-reader, tablet en smartphone steeds populairder. Door naast aanbod ook sterk te investeren in goede leessystemen, waaronder onze nieuwe app, en branche-initiatieven zoals LeesID wordt digitaal lezen nog makkelijker en daarmee toegankelijker gemaakt. Ook in 2015 kunnen boekliefhebbers nog meer innovaties van ons verwachten”, aldus Daniel Ropers, directeur bij bol.com.





Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel