PinXit Europe, de nieuwe Nederlandse no non-sense accessoiredistributeur

Het is algemeen bekend dat de telecomretailer de meeste marge maakt op accessoires. En vaak is dit met het juiste assortiment in je winkel een relatief makkelijke verkoop. Als een klant een nieuw toestel ophaalt dan is het niet zo moeilijk om meteen ook wat accessoires erbij te verkopen. Deze zogenaamde attach-rate – het aantal verkochte accessoires per verkocht toestel – ligt in telecomretail Amerika net iets onder de 50%. In ons land ligt dit traditioneel een stuk lager en doe je het als retailer met 25% al erg goed.

Goed is ook om te weten dat als een klant meteen een accessoire koopt bij de aanschaf van een mobieltje, dat hij dan ruim drie keer zoveel uitgeeft als wanneer hij later nog een accessoire koopt. De verkoop van een mobiele telefoon is dus het uitgelezen moment voor een winkelier om dezelfde klant iets extra's te laten kopen. Overigens is het dan wel weer zo dat 80% van de personen die binnen zes maanden nadat zij een telefoon heeft gekocht, teruggaat naar dezelfde winkel om daar bij hun smartphone alsnog een hoesje of andere accessoire te kopen.

Belangrijk is het daarnaast om te weten wat eindgebruikers beweegt bij hun accessoire-keuze. Onderzoek naar koopmotieven voor mobiele telefoonhoesjes geeft hiervan een duidelijk beeld.

Kwaliteit, functionaliteit en prijs zijn de belangrijkste redenen om voor een bepaalde accessoire te kiezen. En laat nu juist op deze drie vlakken de nieuwe Nederlandse accessoire-distributeur PinXit Europe bijzonder hoog scoren.

Voor de retailer is het van belang om vooral voor de GfK-top-10-telefoons altijd genoeg accessoires op voorraad te hebben. Hoesjes en tasjes zijn verreweg het populairst, gevolgd door de categorie headphones. Maar wat moet je nu in je winkel leggen? PinXit Europe maakt het je gemakkelijk. Hun focus op alleen maar de verkoop van accessoires en hun jarenlang opgebouwde deskundigheid op dit gebied maken dat je kunt vertrouwen op hun assortimentskeuze. Hun concept is simpel. Ze voeren drie verschillende lijnen - MJOY, imoshion en Tactus- met de nadruk op MJOY. Van kabels tot hoesjes, laders en tasjes, alles is te koop. Een eenvoudige maar strakke witte verpakking met opdruk in drie talen, waaronder natuurlijk het Nederlands. Kwalitatief hoogwaardige accessoires voor een bijzonder scherpe prijs. Hierdoor kun je als retailer eenvoudig je marge optimaliseren. De accessoires liggen in Nederland op voorraad dus vandaag besteld, is morgen in het schap. Geen ingewikkelde verkoop-incentives, geen recht van retour en geen prijs protectie maar wel transparante producten zonder blabla en pure extra marge. What you see is what you get bij PinXit Europe.

Bestellen bij PinXit kan heel eenvoudig online. De site is overzichtelijk en net zoals als het hele concept van PinXit: no non-sense.

Vooral de chat-functie is bijzonder handig. Heb je een vraag dan kan die meteen gesteld worden vanaf de site en de klant krijgt meteen antwoord. Via dezelfde site kunnen retailers zich inschrijven als klant. En dat de formule werkt, blijkt wel uit het feit dat PinXit Europe iedere dag weer nieuwe retailers als klant krijgt.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel