Samsung: de winnaar van 2011

Maar laten wij wel wezen. Het is wel een kostbaar succes. Immers er is geen merk dat zoveel geld aan marketing uitgeeft. De ene na de ander campange wordt gelanceerd. Maar goed als je de marktaandeelcijfers analyseert werkt dit concept wel. Het consequent tonen van je product in een bepaalde setting, zorgt ervoor dat consumenten redenen krijgen om je product te gaan kopen. Deze zogenaamde Unique Buying Reasons zijn de grondslag van Samsung?s geweldige resultaat. Hierbij moet gedacht worden aan een combinatie van zeer sterke technische specificaties (processor snelheid, scherm kwaliteit en de hoogwaardige afwerking van de toestellen) gekoppeld aan een ?must-have?-factor. Hierdoor komt de prijs van een toestel op het tweede plan. Zo en zo zijn prijzen natuurlijk van minder belang in Nederland door de hoge toestelsubsidie.

De vraag is nu kan Samsung deze trend doortrekken in 2012? Alles wijst op een positief antwoord. Samsung heeft alles in eigen hand om volgende jaar door te blijven groeien. Zolang er maar genoeg redenen zijn voor de consument om zich te herkennen in een Samsung telefoon.

De redaktie
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel