Archos introduceert GamePad-gametablet
Archos
introduceert zijn eerste gametablet: de GamePad. Dit nieuwe soort tablet
combineert fysieke gamebesturing met een Android™-tablet. Zo biedt de GamePad
zowel een game- als een tabletervaring. Dit betekent dat gamers niet alleen al
hun favoriete games kunnen spelen, maar ook toegang hebben tot e-mail,
internet, apps en meer via één apparaat.
De GamePad beschikt over een krachtig 7-inch scherm,
fysieke knoppen en analoge sticks. De door Google gecertificeerde tablet biedt
volledige toegang tot de tienduizenden games in Google Play. Om die te spelen,
is de GamePad voorzien van een dual-core 1,5 GHz-processor en een Mali 400mp
quad-core Graphics Processing Unit (GPU). Verder biedt de GamePad tools voor
automatische gameherkenning en -mapping. Deze gepatenteerde technologie zorgt
ervoor dat gamers elke Android-game kunnen spelen en besturen, hoe geavanceerd
ook.
De huidige generatie tablets biedt besturing via het
touchscreen. Deze manier van besturen is niet geschikt voor het spelen van
geavanceerdere games. Voor veel gebruikers leidt dit tot een teleurstellende
game-ervaring. Doordat het spelen van games een van de belangrijkste
activiteiten is op een tablet, is er een sterke behoefte aan een mobiel
apparaat dat iets extra’s biedt. Dankzij de combinatie van aanraak- en fysieke
knoppenbesturing van de ARCHOS GamePad kunnen gamers hun hart ophalen. Vanaf
oktober 2012 wordt hun game-ervaring sterk verbeterd. En dat voor een
aanschafprijs van minder dan € 150 euro (inclusief btw).
“De eerste versie van Android 4.0 – Ice Cream Sandwich –
bood ondersteuning voor gamecontrollers. Toen we dat te horen kregen, besloten
we direct om de GamePad te gaan maken”, zegt Henri Crohas, oprichter en CEO van
ARCHOS.
Enkele toonaangevende gameontwikkelaars zijn zeer
enthousiast over de fysieke besturing met knoppen. Deze fysieke besturing bevat
ICS, zodat apps optimaal worden weergegeven, ongeacht of ze werken met de
GamePad-besturing of via andere gamecontrollers aangesloten zijn op tablet of
telefoon. Veel spellen zijn oorspronkelijk niet geschikt voor fysieke
besturing. Dat is waarom ARCHOS een ‘mapping- en gameherkenningstool’ heeft
ontwikkeld: een gepatenteerde technologie die ervoor zorgt dat elke virtuele
besturing is over te zetten naar fysieke besturing via de GamePad-knoppen.
“Dankzij de mapping- en gameherkenningssystemen in de
GamePad zijn al meer dan duizend Android-spellen geschikt voor gebruik met de
fysieke besturing van de ARCHOS GamePad. Dit is inclusief oudere titels die
oorspronkelijk niet beschikten over fysieke-besturingsmogelijkheden”, zegt
Crohas.
Door: persbericht Archos