Online kassasysteem Cashr werkt gewoon door ondanks internetstoring van KPN

 
Voor online kassasytemen in de horeca of retail is de betrouwbaarheid van het internet van groot belang. Je moet er als ondernemer niet aan denken dat in een druk weekend het netwerk uitvalt waardoor je klanten niet meer kunnen afrekenen. Cashr, het online kassasysteem voor smartphones en tablets, maakt daarom gebruik van een native app die blijft functioneren mocht het wifi-netwerk onverhoopt uitvallen. Bovendien stuurt het bedrijf vooraf monteurs langs die de wifi-infrastructuur checken en eventueel een splitsing in het netwerk aanbrengen. Hierdoor weten ondernemers vantevoren zeker dat hun netwerk aan de voorwaarden voldoet.

Juist bij het afrekenen in de horeca of retail mogen er geen storingen plaatsvinden. Een internetstoring kan een ondernemer voor lastige uitdagingen plaatsen en veel omzet kosten. Hierdoor worden met name cloudoplossingen die bij het afrekenen gebruikmaken van wifi-netwerken nog wel eens gewantrouwd. Dit is echter onterecht, aldus Dave de Vos, product manager bij Cashr: ‘De veiligheid van een mobiele cloudoplossing voor bestellen en afrekenen is afhankelijk van een aantal factoren, die je ieder prima kunt managen.’

Voordeel native app: continuïteit
Cashr maakt gebruik van een native app op een mobile device, bijvoorbeeld een iPod. Dit heeft een aantal voordelen, zoals hoge snelheden, maximaal gebruik van de beschikbare functionaliteiten van de Adyen Shuttle betaalterminal en de iPod en de integratie met Cashr Backoffice. Bovendien omzeilt Cashr de risico’s van een eventuele internetstoring. Wanneer het wifi-netwerk uit zou vallen, blijft de native app werken, doordat dit type app direct geïnstalleerd is op de apparatuur. De Vos: ´Waar je met oude kassasystemen bij een storing van het internet niet meer in het systeem kan, werkt Cashr gewoon door.´ Hierdoor kunnen klanten blijven bestellen en blijft het mogelijk bonnen te printen. Pinnen lukt echter niet meer. Zodra het netwerk weer in de lucht is, worden de bestellingen gesynchroniseerd met Cashr Backoffice en met alle andere bestel devices. Hierdoor is de bestelcontinuïteit gewaarborgd en vallen er geen gaten in de boekhouding. 

Risico overbelasting wifi-netwerk verkleind 
Hoewel Cashr zonder internetverbinding blijft werken, helpt het bedrijf ondernemers ook om hun internetverbinding zo betrouwbaar mogelijk te maken. Vooral in horecagelegenheden maken bezoekers steeds vaker volop gebruik van wifi. Ondernemers moeten via hun router daarom meerdere ip-adressen uitgeven. Het risico bestaat dat er meer ip-adressen worden uitgegeven dan de router aankan, waardoor er een tekort aan ip-adressen ontstaat voor het online kassasysteem. Daarom stuurt Cashr vooraf een monteur die de infrastructuur checkt en kijkt of het internet stabiel is. Indien nodig kan hij het netwerk splitsen in een wifi-netwerk speciaal voor het online kassasysteem Cashr en een wifi-netwerk voor de klanten, ieder met aparte ip-adressen. De Vos: Hiermee reduceren we het risico dat het wifi-netwerk down gaat en er niet meer kan worden afgerekend via de cloud aanzienlijk.’

Service en kosten

Cashr zorgt ook voor het beheer en onderhoud van de apparatuur. Daarnaast is er een Service Level Agreement (SLA) in ontwikkeling. 
De kosten van de aanschaf van Cashr zijn een fractie van de kosten van de aanschaf van een traditioneel kassasysteem. Dit zit hem wederom in het gebruik van de cloud.

Over Cashr
Cashr is een online systeem dat gebruik maakt van smartphones en tablets. Hiermee is het voor horeca- en retailondernemers mogelijk een volledig kassasysteem in te richten en te koppelen aan het online boekhoudsysteem van Reeleezee. Zie voor meer informatie www.cashr.nl

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel