Samen thuis? Ook dan appen we elkaar!

bron: Hollandse Hoogte
bron: Hollandse Hoogte 

Je partner whatsappen dat het eten klaar is. Zoonlief vanuit je bed een appje sturen of de muziek wat zachter kan... Herkenbaar? Een kwart van de Nederlanders doet het blijkbaar. Het onderzoek vond plaats onder bijna 600 Nederlanders. De uitkomsten geven inzicht in de impact die de online wereld op ons leven heeft. En dat is belangrijk voor KPN. Dan kunnen we onze producten en diensten daar nog beter op aansluiten.

Een gevoel van vrijheid

Coen Olde Olthof, senior vice president Marketing & Online bij KPN, is initiatiefnemer voor dit onderzoek: 'Hoe beïnvloedt 'online' onze maatschappij? Dat is waar we als KPN voortdurend benieuwd naar zijn. Wat we al weten is dat de online mogelijkheden de Nederlander vooral een gevoel van vrijheid geven. Je hebt overal en altijd toegang tot elkaar, en tot informatie. Inzichten uit het onderzoek helpen ons beter te begrijpen wat wij als samenleving - en daarin KPN - kunnen verbeteren. Met én voor elkaar. 'Inzichten uit het onderzoek helpen ons beter te begrijpen wat wij als samenleving - en daarin KPN - kunnen verbeteren.'

Ook bereikbaar op vakantie

Uit het onderzoek blijkt dat bijna de helft van de respondenten (44%) online zijn een verrijking van het leven vindt. Zelfs op vakantie is een kwart nog online. Al vindt de helft van de Nederlanders het niet nodig om altijd en overal bereikbaar te zijn, waaronder vooral oudere respondenten.

Online steeds grotere rol in dagelijks leven

Jongeren (t/m 34 jaar) vinden altijd online kunnen zijn juist heel erg belangrijk (50%). Ouderen (50-64) geven daarentegen aan vaak het gevoel te hebben dat ze het overzicht in de online wereld kwijt zijn. Ook wachtwoorden onthouden is voor hen een probleem (50%). En bijna de helft van de ouderen heeft er moeite mee dat de online wereld een steeds grotere rol speelt in het dagelijks leven.

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel