KPN helpt boeven vangen

Beeld: Politie
Beeld: Politie

Het tv-programma Opsporing Verzocht heeft sinds deze maand een 'second screen', dat wordt gehost door KPN. Kijkers kunnen voortaan ook via hun smartphone en tablet meehelpen de politiezaken op te lossen. Met een tip de politie bellen is best een drempel. Er zijn mensen die liever online informatie met de politie willen delen. Om deze mensen die kans te geven, is het second screen ontwikkeld. De politie zet het second screen gelijktijdig in met de uitzending van Opsporing Verzocht van AVROTROS. 

Door tijdens de tv-uitzending naar live.politie.nl te gaan kunnen kijkers via de browser van hun laptop, tablet of smartphone de opsporingsvragen van de behandelde zaken meelezen en de foto’s in de uitzending langer en van dichtbij bekijken. Daarnaast kunnen ze meteen een tip naar de politie sturen.

Resultaten

Tijdens de uitzending van Opsporing Verzocht op 11 november is het second screen voor het eerst door de politie ingezet. Tijdens deze uitzending hebben zo’n 24.000 kijkers het second screen bezocht, wat gelijk een groot aantal extra tips opleverde om politiezaken op te lossen. Een week later, op 18 november, zijn tijdens de uitzending 75 tips binnengekomen en heeft het second screen na de herhalingsuitzending in totaal 105 tips opgeleverd.

'Met het second screen maken we het de kijkers nu nog makkelijker om informatie door te geven'

Anniko van Santen, presentatrice en eindredacteur Opsporing Verzocht

Over de streep

Dat het second screen als een succes is ervaren, werd na afloop van de uitzending ook door presentatrice Anniko van Santen benadrukt aan Politie en KPN. Anniko is naast presentatrice ook eindredacteur van het programma en merkt op basis van het aantal gemelde tips dat het second screen door het publiek gewaardeerd wordt. Anniko: 'Ik vind het fantastisch dat we met het second screen bij onze live-uitzendingen het de kijkers nu nog makkelijker kunnen maken om informatie door te geven. Zeker de groep die tot nu toe het bellen naar een tiplijn wellicht omslachtig of eng vindt, hopen we nu over de streep te trekken. Wat is er nu makkelijker dan met een druk op de knop je informatie achter te laten? En het helpt ècht!'

'Het second screen is het bewijs dat een juiste combinatie van KPN-diensten van toegevoegde waarde is voor zowel de bedrijfsprocessen van de klant als de maatschappij'

Ronald Dudycz, Service Manager voor de Politie bij KPN

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel