Jaarverslag Vodafone maakt maatschappelijke relevantie duidelijk

Vodafone Nederland heeft haar zogenaamde geïntegreerde jaarverslag gepubliceerd. Eigenlijk een soort sociaal-economisch balans van het afgelopen jaar. Wij lichten er twee elementen uit.

De operator komt met een mooie infographic over hun maatschappelijke relevantie.

Opvallend is natuurlijk de € 1,89 miljard omzet en € 242 miljoen betaalde BTW. Vodafone betaalde vorig jaar € 185 miljoen aan salarissen en hielp 22 bedrijven bij hun start dat 94 arbeidsplaatsen opleverden. Wel een kanttekening. Vodafone claimt 88.497 gebruikte telefoons te hebben ingezameld. Dat lijkt ons een beetje overdreven.

Het aantal klantcontacten van Vodafone is in vergelijking met 2013 gestegen met 35,4% naar 89 miljoen. Volgens het netwerk komt dit vooral door een enorme stijging in het aantal chatcontacten en het succes van hun zogenaamde selfservice.

Gevolg veel minder telefonisch contact. En dat scheelt Vodafone heel veel kosten. Klanten regelen eigenlijk bijan alles zelf via Vodafone’s selfservice-portaal.

Lees hier het hele verslag van Vodafone.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel