Hoe groen is KPN? Heel groen blijkt uit onderzoek van het CD

Het Carbon Disclosure Project (CDP), een gezamenlijk initiatief van wereldwijde beleggers, bevraagt jaarlijks zo’n 3.000 beursgenoteerde bedrijven over energieverbruik, reductiedoelstellingen en strategie. Het CDP onderzoekt de gevolgen van klimaatverandering voor ondernemingen, de omvang van hun CO2-emissies en eventuele reductiedoelstellingen. Ook vragen zij hoe de organisatie omgaat met klimaatverandering. Het CDP beoordeelt op welke manier bedrijven werk maken om de gevolgen van klimaatverandering tegen te gaan en hoe transparant ze daarover zijn. Hiermee beoordelen investeerders hoe klimaatverandering de bedrijven waarin ze investeren beïnvloedt.

De cijfers

In het 2012 rapport scoorden we 94 van de 100 punten, in 2013 steeg dit naar 95 punten. Verder hield KPN de hoogste performance-score ‘A’. Vorig jaar waren we nog wereldleider in de telecomsector, dit jaar presteerden andere telecomaanbieders ook goed. We staan net achter Swisscom (97A), op een gedeelde tweede plek met het Noorse Telenor. Wereldwijd scoort KPN ook goed. ‘Een knappe prestatie’, vindt energiemanager Marga Blom. ‘Ons energieverbruik daalt ondanks de sterke volumestijging van datacommunicatie. Daarnaast hebben we honderd procent groene elektriciteit. En met onze kennis op dit gebied helpen we ook klanten met hun energiebesparing, onder andere via de kpnbespaarmeter.nl.’ Accountantskantoor PwC voert het jaarlijkse energieonderzoek uit. 

Klik hier voor het hele onderzoek

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel