Bliep

Nederland is weer een MVNO rijker. Dit keer een heel speciale: een mobiele telefoon provider voor én door jongeren. Volgens de bedenkers van Bliep willen zij vooral ‘eerlijk en transparant’ zijn.  Wie zitten hierachter? Bliep wordt volgens Telebeeld volledig door de Telegraaf Media Group bekostigd. Er zitten een aantal ex-Hyves (tegenwoordig eigendom van De Telegraaf) medewerkers achter, zoals Robert van Hoesel en Joost van der Plas. Volgens onderzoek draait de site zelfs op de servers van Hyves.

Jeroen Reimens, medeoprichter en lid van de ‘Raad van commissarissen’ van Bliep (die geheel uit jongeren bestaat) verklaart in Adformatie dat Bliep is opgericht uit onvrede met de ‘old school’ netwerken. Daarom zijn Bliep’s tarieven simpel en duidelijk:

  • Voor slechts € 0,50 per dag ben je onbeperkt on-line en kan je een onbeperkt aantal SMS berichten sturen en onbeperkt is ook echt zonder beperkingen
  • Normaal gesproken moet er extra betaald worden om gebruik te kunnen maken van de vooral bij jongeren zeer gewilde extra BlackBerry diensten. Niet bij Bliep. Zelfs pingen is gratis (zit inbegrepen in de 50 cent per dag)
  • Bellen is niet goedkoop. Per minuut betaal je maar liefst € 0,25
  • Makkelijk via de Bliep site aan en uit te zetten: ‘Als je een dag geen tegoed wil gebruiken, kun je het voor die stopzetten

Bliep maakt gebruik van het T-Mobile netwerk. In de media worden nogal uiteenlopende doelen genoemd, die Bliep wil bereiken. Van ‘alle jongeren in Nederland binnen een paar jaar’ tot ruim 20.000 klanten voor het einde van dit jaar. Op dat moment zou Bliep ook winstgevend zijn.

Telebeeld blijft Bliep nadrukkelijk volgen. Het concept lijkt namelijk bijna te mooi om waar te zijn. En eerdere MVNO ideeën van De Telegraaf, mijn tweede SIM, waren een zeer kort leven beschoren.

De redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel