Samsung absolute winnaar in de sociale media

Samsung domineert ook de sociale media. Amerikaanse onderzoekers van Sprinklr hebben gekeken hoe consumenten elektronicabedrijven scoren in de sociale media. Wie communiceert het beste met consumenten, wie weet het beste mensen te bereiken, aan zicht te binden en vervolgens om te zetten in omzet?

Consumer-Electronics-Sprinklr

Samsung heeft niet alleen het grootste bereik in de sociale media, maar buit dit ook verreweg het beste uit. Zij weten meer dan wie dan ook volgers aan zich te binden, die dan ook nog eens het meest actief zijn. Samsung doet dit 35% beter dan de nummer twee Sony. Sony is wel het actiefst in de sociale media. Zo heeft het bedrijf maar liefst 323 accounts – veel meer dan de andere fabrikanten – en Sony plaatst hierop ook 10% meer berichten.

Sharp is in staat om relatief hun volgers het meest te laten participeren. Microsoft is het meest constant in alle categorieën,  Nokia scoort het meest in de top 10 en Apple wordt gezien door consumenten als het meest actief in de sociale media.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel