Huawei verwart met hun nieuwe merk Honor

Huawei is al enige tijd actief op de Nederlandse telecommarkt. Met steeds meer succes want de laatste maanden stijgt het marktaandeel van deze Chinese gigant gestaag. Al met al is het wel een bijzonder kostbaar en vooral ook tijdrovend proces geweest.  Wie herinnert zich niet de komische filmpjes over bijvoorbeeld het uitspreken van Hoe-ah-wie.

Wereldwijd geeft Huawei zo’n € 395 miljoen uit aan marketing dit jaar om hun naam en producten te promoten.  Maar wat schetst onze verbazing? Gisteren is er in Berlijn een nieuwe smartphone-fabrikant geïntroduceerd: Honor. Helemaal nieuw? Dat weer niet. Honor is een 100% dochter van Huawei, die onder eigen naam de Huawei Honor telefoons gaat verkopen. En dan alleen via webwinkels. Tja. Daar gaat jij strategie.

De nieuwe Honor 6 is in Nederland vanaf 29 oktober te koop bij Bol.com. Het toestel krijgt een 5” scherm met een resolutie van 1.920 * 1080, octo-core 1,7 GHz processor met 3 GB werkgeheugen, 13 MP camera en 4G+. Bol gaat deze smartphone voor € 299 verkopen. En dat is een hele scherpe prijs.

Snel even kijken op de Bol website naar de details. Helaas, helaas. Het nieuwe toestel in nog niet te vinden bij Bol. Zoek je op ‘honor 6’ dan krijg je alleen een verzameling accessoires te zien, met als referentie zelfs Huawei Honor 6.

Ook voor Bol is het nieuwe merk en strategie nog even wennen dus.

Door: de redactie

 

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel