En de winnaar is ..... de smartwatch

De winnaar van de Consumer Electronics Show (CES) vorige week in Las Vegas is de categorie smartwatches. Althans in de sociale media dan. Het Amerikaanse onderzoeksbureau DigiMind heeft dit bekend gemaakt. Hun onderzoek is gebaseerd op het aantal positieve en negatieve vermeldingen in de sociale media zoals op Twitter en Facebook. Op de tweede plek komt Intel, gevolgd door Dr. Dre. De hoge klassering van Beats, de maker van de Dr. Dre headphones, kwam vooral omdat zij de sponsor waren van het grote eindfeest van de CES.

Dat deze sociale monitor belangrijk is, blijkt wel uit het feit dat deze informatie zelfs door fabrikanten gedeeld wordt op Facebook

Logitech is trots op haar vierde positie op de laatste dag van de CES.

DigiMind kwam ook met een nadere analyse van de smartwatch vermeldingen:

  • De nieuwe smartwatch Pebble Steel/89% positieve vermeldingen
  • Qualcomm Toq/85% positief
  • Samsung Galaxy Gear/74% positief
  • Apple iWatch/58% negatief vooral omdat Apple het horloge nog niet geïntroduceerd heeft

Door: Pieter Waasdorp

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel