AVROTROS vervangt telefooncentrales en stapt over op betrouwbare OneXS hosted telefonie-oplossing via NetFirst

Telecomspecialist NetFirst maakt bekend een gebruiksvriendelijke telefonie-oplossing te hebben gerealiseerd voor AVROTROS. De nieuwe hosted telefonie-oplossing van OneXS vervangt telefooncentrales die de omroepen AVRO en TROS voor de fusie gebruikten. Ruim 500 medewerkers van de jongste publieke omroep maken nu dagelijks gebruik van het nieuwe telefoonplatform.

Telefonische bereikbaarheid is essentieel bij het maken van programma’s, in het bijzonder door de redacties die continu via de telefoon in contact staan met de buitenwereld over nieuws en achtergrond uit de maatschappij. AVROTROS had verder een aantal wensen voor de vaste telefonie. Allereerst diende de complete oplossing – zowel de aanschaf-, installatie- als gebruikskosten – kosten efficiënt te zijn. Ten tweede was het van belang dat het nieuwe telefonieplatform stabiel en betrouwbaar zou zijn om zo optimale bereikbaarheid van de redacties, de belpanels binnen live tv-programma’s en de rest van de organisatie te garanderen. Zowel het vernieuwen van de fysieke telefooncentrales als de overstap naar hosted telefonie werden daarbij als mogelijke opties bekeken.

Telecomspecialist NetFirst heeft verschillende business cases uitgewerkt voor AVROTROS, waarbij de keus op hosted telefonie van OneXS is gevallen. De omroep beschikt nu over een portal die zeer gebruiksvriendelijk is waardoor wijzigingen snel en eenvoudig vanuit een centraal punt kunnen worden doorgevoerd. Werkplekken beheren, toestellen toevoegen en afdelingsnummers en hunt-groepen toekennen was eerder niet gebruiksvriendelijk en bovendien tijdrovend. Met het nieuwe systeem bespaart het ICT-team tijd en kan de afdeling meer flexibiliteit bieden aan de rest van de organisatie. Met hosted telefonie optimaliseert AVROTROS de bereikbaarheid van de complete organisatie inclusief de redacties en de belpanels van de programma’s zoals Radar en Vermist.

Toekomstvaste oplossing
De nieuwe telefonie-oplossing biedt ook mogelijkheden voor de toekomst. AVROTROS kan nieuwe toepassingen gaan samenbrengen en toevoegen op het hosted telefonie-platform. Denk daarbij aan het bouwen van een eigen call center platform, bellen via computers via softphone clients en het delen van beschikbaarheidsinformatie voor effectievere communicatie.

Andre Key, Hoofd ICT bij AVROTROS, is zeer te spreken over de relatie met NetFirst: “Het is een laagdrempelige professionele organisatie die met ons meedenkt en soms zelfs met adviezen komt die voor hun commercieel onvoordelig uitvallen. Ze voegen duidelijk waarde toe en stellen onze doelen echt centraal en dat maakt NetFirst tot een partner op wie we kunnen vertrouwen.”

“Al sinds 2006 adviseert en ondersteunt NetFirst de omroep bij hun telefonie-vraagstukken. We zijn blij dat we AVROTROS wederom van dienst hebben kunnen zijn om een vernieuwingsslag te maken. En we zijn trots op de oplossing die we samen met AVROTROS hebben geïmplementeerd om hun bereikbaarheid te optimaliseren,” besluit Harm Overgoor, commercieel directeur bij NetFirst.

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel