Apple-gebruikers blijven merk trouw

Apple iPhone-gebruikers zijn het trouwst van alle mobiele telefoonbezitters, volgens onderzoek naar merkretentie door de onderzoekers van WDS. Voor fabrikanten is het extreem belangrijk dat zij klanten aan zich weten te binden. Immers marktaandeel is koning. De gemiddelde levensduur van een mobieltje is licht gestegen naar iets meer dan 18 maanden en het is van belang dat ook na deze periode het fabrikantenaandeel op peil blijft. Dus klanten moeten behouden blijven. 

BlackBerry weet hier alles van. Na de verkoophausse in 2011/2012 is hun marktaandeel nog geen twee jaar later geminimaliseerd. Toch geeft 21% van de BlackBerry-gebruikers aan dat hun volgende toestel ook een BlackBerry is. Wel het laagste percentage van alle merken overigens.

Ook dit overzicht wordt geleid door Samsung en Apple. Met recht kan men spreken over een duopolie. Wel heeft Samsung een veel groter deel van de overstappersmarkt.

Door: de redactie 

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel