UPS van start met rebranding van Kiala-punten

 
Vandaag kondigt UPS® (NYSE: UPS) aan dat de Kiala-punten in Nederland co-branded verder gaan onder de naam UPS Access Point™/Kiala-punt. Dit is de eerste stap in het volledig rebranden van Kiala-punten naar UPS Access Points, dat in 2016 volbracht moet zijn. Daarnaast biedt UPS meer gemak aan online retailers en consumenten in Nederland door een uitgebreidere service, als aanvulling op de continue integratie van het Kiala-netwerk. 

Om te kunnen voorzien in de toenemende internationale handel in e-commerce kunnen retailers en consumenten uit Nederland, Duitsland, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk nu hun bestelling direct laten afleveren bij een UPS Access Point/Kiala-punt in al deze landen, als alternatief voor een thuisbezorging.

Voor de Nederlandse consument die niet thuis is op het moment van een levering, kan het UPS-pakket in het vervolg direct bij een UPS Access Point/Kiala-punt worden afgeleverd. Hierdoor kan het pakket op een later tijdstip naar wens worden afgehaald. Op het afleveringsbewijs dat wordt achtergelaten door de UPS-chauffeurs, staat dat de consument diezelfde dag zijn pakket kan afhalen bij een nabijgelegen punt.

Bij de UPS Access Points/Kiala-punten kunnen consumenten ook vooraf betaalde pakketten (zoals retouren) afgeven. Afhankelijk van de tijd waarop het pakket wordt afgegeven, wordt het dezelfde of de volgende werkdag door UPS opgehaald.

“Deze aanvullende diensten spelen in op de bevindingen van ons Pulse of the Online Shopper onderzoek van 2013, waarin consumenten aangeven meer controle te willen over waar en wanneer hun aankopen worden bezorgd. Ze willen bovendien een gemakkelijker retourproces”, aldus Ryan Neal, marketing manager van UPS Nederland. “Daarnaast draagt de nieuwe service ook bij aan onze duurzaamheidsdoelstellingen door het terugbrengen van het aantal stops dat de chauffeur moet maken. Dat verlaagt de CO2-uitstoot.”

UPS kocht Kiala in februari 2012. Het Kiala-model was al geïmplementeerd in de Benelux, Frankrijk en Spanje. In het Verenigd Koninkrijk is het inmiddels ook geïntroduceerd als UPS Access Point™ en in Duitsland als UPS Paket Shop™. Het huidige netwerk telt meer dan twaalfduizend locaties in zeven Europese markten en UPS ziet ruimte voor verdere uitbreiding. Er zijn momenteel zevenhonderd UPS Access Points/Kiala-punten in Nederland.

 

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel