Super slim elektronisch prijskaartje beloont klantloyaliteit

De Engelse doe-het-zelf-winkelketen B&Q, onderdeel van het retailconglomeraat Kingfisher met onder andere een 21% aandeel in Hornbach, is met een simpel maar ingenieus systeem gekomen om loyale klanten direct in de winkel extra korting te geven. Via een op de smartphone geïnstalleerde app identificeren slimme, met WiFi verbonden, prijskaartjes de klant en belangrijker, zijn aankoophistorie. Op basis hiervan wordt de getoonde prijs meteen aan de individuele klant aangepast.

Kortom Albert Heijn´s net geïntroduceerde gepersonaliseerde bonuskaart in optima forma. B&Q maakt heel slim gebruik van de nieuwste technologie. De klant ziet meteen hoe zijn of haar loyaliteit beloond wordt. En geen gedoe met het tonen van loyaliteitskaarten - die je altijd vergeet - of vouchers: meteen boter bij de vis.

Telebeeld ziet een grote potentie voor het introduceren van zo'n systeem bij de Nederlandse telefoon-retailers. Operators kunnen nu heel eenvoudig hoge ARPU-klanten extra belonen voor hun belgedrag door het geven van bijvoorbeeld additionele korting op accessoires. Een prepaid-klant kan op het elektronische prijskaartje zien wat er bespaard wordt als er voor een abonnement gekozen wordt. En zo zijn er nog tal van andere mogelijkheden.

Slimme mobiele technologie die het leven van de retailer makkelijker maakt. Een lichtpuntje in deze moeilijke tijd.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel