HUAWEI gaat zich meer op de consumentenmarkt richten

Naamsbekendheid

Wie kent als consument de merknaam Huawei? Waarschijnlijk niet veel. Daar gaat het als het aan Huawei ligt verandering in komen. Gisteren 6 september was er in Amsterdam een persbijeenkomst waarbij Huawei acte de presence gaf. Op dit persevent liet Huawei naast de lancering van hun nieuwe smartphones en tablets weten te gelijkertijd een campagne van start te laten gaan om de naamsbekendheid van dit Chinese merk te vergroten en dan wel te verstaan onder de consumenten. Intrede in de Nederlandse markt als een echt “consumer brand”

Het onderstaande filmpje geeft aan dat de naamsbekendheid onder de Nederlandse bevolking nog niet echt groot is en hoe je het merk moet uitspreken. "Hoe-A-Wei"

En toch is Huawei niet zo onbekend.

Huawei is opgericht in 1987. Het hoofdkantoor is gevestigd te Shenzhen, China, heeft meer dan 140.000 werknemers in dienst gevestigd over 140 landen en bezit meer dan 40.000 patenten. Huawei bedient de top 50 operators in 140+ landen met diverse platformen en netwerkoplossingen via de “Carrier” business unit. Hiermee is het sinds kort de trotse nr. 1 speler in de wereld, ofwel de grootste telecomleverancier wereldwijd. Een kleine speler is Huawei dus niet.

Maar kent de consument Huawei dan helemaal niet? Waarschijnlijk niet onder de naam Huawei, maar men maakt onbewust wel gebruik van hun producten.

Sinds jaren is Huawei wereldwijd de nr. 1 in mobile broadband (mobiel internet) producten, zoals USB modems (ofwel de Dongle), Wifi modems etc. In West-Europa gebruikt 1 op de 5 mensen een mobiel internet product van Huawei. Alleen weten de meeste mensen die niet omdat deze USB modems(Dongels) vaak gerebrand zijn met de naam van de operator  erop.

Welke producten kan de consument gaan verwachten

Het merk zal met name bekendheid gaan opbouwen via smartphones, tablets en mobiel internet. Huawei heeft de ambitie een top 3 smartphone merk te zijn in 2015.

Ook een ander segment waar andere smartphone en tablet fabrikanten zich niet mee bezighouden maar Huawei wel is het Home device segment. Hieronder vallen producten die met elkaar kunnen communiceren in je thuisnetwerk. Een aantal van deze apparaten zijn: modems, tablets, home gateways (DSL en kabel modems), beveiligingsapparatuur en de Wifi versterker.

Kortom Huawei levert een diversiteit aan producten en zal proberen in de top 3 terecht te komen naast Samsung en Apple wat betreft Smartphone en tablets, een flinke uitdaging en grote ambitie.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel