GfK komt met retail rapportage en update over telecommarkt

GfK is met haar tweede kwartaal retail-rapportage gekomen. De hele non-food sector laat een kleine omzet daling van 1% zien ten opzichte van het eerste kwartaal van 2014. Volgens GfK kiest de consument, nu wij langzaam uit de crisis komen, bijzonder bewust waar geld aan wordt uitgegeven.

Wat heeft GfK over de telecommarkt te melden?

  • Lichte omzet stijging (redactie: verhalen uit de markt laten een ander beeld zien)
  • 70% van de Nederlanders hebben nu een smartphone
  • Groei verkoop smartphones wordt hierdoor getemperd
  • 19% van alle verkochte telefoons hebben een scherm dat groter is dan 5”. In het eerste kwartaal lag dit percentage nog op zeven
  • Enorme groei in de verkoop van sim-vrije telefoons. Vorig jaar was dit nog 33% van de markt maar dat is nu gestegen naar 42%
  • Abonnementen blijft stabiel op 46% maar aantal prepaid-klanten daalt enorm

Klik hier voor het hele GfK rapport.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel