Telecombinatie optimaliseert dienstverlening met Anywhere365 Cloud UCC voor Microsoft Lync

 

Telecombinatie, één van Nederlands grootste onafhankelijke telecomaanbieders, heeft Anywhere365 Cloud Universal Contact Center (UCC) geïmplementeerd op haar hoofdkantoor om de communicatie met haar partners verder te optimaliseren. De door Workstreampeople ontwikkelde contact center-oplossing voor Microsoft Lync stelt Telecombinatie in staat om haar partners direct te koppelen aan de juiste contactpersoon binnen de organisatie. Bovendien kan Anywhere365 volledig worden geïntegreerd met de backoffice-systemen van Telecombinatie.

Met ruim twintig jaar ervaring op het gebied van telecom voorziet Telecombinatie een groot aantal partners en klanten van onafhankelijk advies. Vanuit het hoofdkantoor van Telecombinatie worden 180 verkooppunten ondersteund die oplossingen bieden aan consumenten en zakelijke klanten in de segmenten Etail, Retail en Zakelijk. Telecombinatie opereert als intermediair tussen netwerken, hardwareleveranciers, zakelijke partners, retailers en etailers.

Om de communicatie met alle partijen verder te stroomlijnen en optimaliseren, besloot Telecombinatie Anywhere 365 Cloud UCC te implementeren. Deze cloudgebaseerde oplossing voor gebruikers van Microsoft Lync, Lync Online en Lync Office365 biedt een geavanceerde, snel inzetbare contact center-functionaliteit. De oplossing maakt het voor de support en verkoop binnendienst mogelijk om vanuit één dashboard voice, (web)chats en wachtrijen te managen en biedt uitgebreide rapportagetools.

Anywhere365 Cloud UCC biedt een breed scala aan intelligente enterprise contact center-functionaliteiten, inclusief call recording, dialogue intelligence en integratie met CRM- en Backoffice systemen. Binnen het platform is het mogelijk om rollen, kennisgebieden, servicetijden en regels te definiëren, zodat inkomende verzoeken gegarandeerd direct bij de meest geschikte persoon binnen de organisatie terecht komen. Deze routering van telefonie en webconversaties kan door Telecombinatie zelf eenvoudig worden aangepast.

“Dankzij Anywhere365 Cloud UCC kunnen we de communicatie met alle partijen nog verder verbeteren en de efficiëntie binnen onze organisatie verhogen, doordat specifieke verzoeken direct door de juiste contactpersoon worden opgepakt. Bovendien hebben we bij dit contact direct alle benodigde informatie voorhanden”, zegt Mischa de Jager, IT Manager van Telecombinatie. “We hebben een volledig nieuw ticketsysteem neergezet om al onze contacten beter van dienst te zijn en het call-verkeer en de online conversaties hieraan gekoppeld. Hiermee kunnen we inkomende calls en webchats veel slimmer routeren. Daarnaast vinden we het belangrijk om onze eigen producten te gebruiken die we gaan verkopen via ons kanaal.”

“Bij de Anywhere365 datacenter versie en onze Cloud versie draait het volledig om het automatiseren en intelligenter maken van dialoog management. Er worden binnen veel organisaties nog heel veel onnodige conversaties gevoerd omdat de communicatieprocessen niet op orde zijn”, zegt Gijs Geurts, Managing Director van Workstreampeople. ”We zijn heel blij dat Telecombinatie voor Anywhere365 Cloud UCC heeft gekozen voor het slimmer inrichten van zijn communicatieprocessen en verdere verbetering van de dienstverlening.”

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel