SCOUPY zet focus op merken en personalisatie van reclame

SCOUPY, Nederlands’ grootste mobiele, location based marketing- en activatieplatform, verstevigd haar propositie met een aantal belangrijke nieuwe functionaliteiten. Hierbij wordt volledig ingezet op échte personalisatie van marketingcommunicatie  en voordeelacties. Relevantie is leidend in de vernieuwde kernpropositie en strategie van SCOUPY. Met als doel de effectiviteit van de bestede marketingeuro te vergroten.

De meer dan 2.200 deelnemende merken, retailers en MKB’ers maken tot op heden vooral gebruik van SCOUPY middels marketingacties met mobiele coupons. Dit wordt versterkt door de coupons te presenteren op basis van de actuele locatie van de meer dan 750.000 SCOUPY-gebruikers: de gebruiker ziet vooral die coupons en voordeelacties, die in de buurt zijn van zijn huidige locatie. Vanaf deze week wordt de relevantie voor de gebruikers nog eens verhoogd: de consument kiest actief in de vernieuwde app of op de website, van welke merken, winkels en retailers ze nieuws en voordeelacties wil ontvangen. Hiermee worden potentiele kopers geïdentificeerd, waarna gerichte activatie plaats kan vinden richting  offline- en online winkels.

Maak kennis met uw klant

SCOUPY vergroot de mogelijkheden voor merken met deze nieuwe release . “Eén van de meest fundamentele uitdagingen voor merken is het identificeren van hun kopers.” Zegt Bras. “En vervolgens het onderhouden van een directe relatie met die klanten. Voor de vercommercialisering van de relatie zijn merken vaak afhankelijk van de retailers en hun verkooppunten. Dat probleem gaan wij nu oplossen. Voor FMCG, maar ook voor lifestyle merken, bijvoorbeeld in fashion.”

 

“Merken en retailers hebben te maken met veeleisende consumenten. Het eisenpakket is hoog en de concurrentie is groot. Het is niet makkelijk om de aandacht te trekken van de juiste doelgroep, laat staan om die aandacht vast te houden. Relevantie is daarbij cruciaal. SCOUPY brengt consumenten en merken samen.” Zegt Valentijn Bras, oprichter en CEO van SCOUPY. “Door de consument actief te laten kiezen van welke merken ze nieuws en acties wil ontvangen, ontstaan enorme mogelijkheden. Dit heeft als groot voordeel voor de consument dat ze niet wordt lastiggevallen met ongewenste informatie.  Gebruikers ontvangen voordeelupdates in hun persoonlijke tijdlijn, zodra er nieuwe kortingsacties, folders of coupons beschikbaar zijn. Uitsluitend van door hen zelf gekozen merken en retailers.”

Disruptie van Geld-Terug-Acties

Is de juiste doelgroep geïdentificeerd, dan beschikt SCOUPY over een arsenaal van middelen om de consument richting de winkel te activeren. Online en offline. Mobile couponing, notificaties, loyalty tools en sinds kort ook geld-terug-acties. Een krachtige tool, waarbij de producent of het merk snel en simpel zelf verkoop stimulerende acties kan opzetten, zonder de medewerking van haar retailers nodig te hebben. “Het opsturen van het aankoopbewijs duurt nu nog maar 30 seconden en de verwerking een minuut. De consument heeft zijn geld dus pijlsnel terug. Veel sneller en goedkoper dan met de bestaande instrumenten.” zegt Bras.

Tijd + plaats = doelgroep

“Mobile wordt steeds vaker ingezet als een geïntegreerd onderdeel van de marketingmix. Inmiddels is dit bij 66% van de adverteerders het geval. Van de marketeers die mobile nog niet hebben geïntegreerd, zegt 85% dit komend jaar te willen realiseren.” zegt Bras. “SCOUPY is dé partner voor het implementeren van succesvolle mobiele activatiecampagnes. We zorgen voor de juiste match en gaan nog een stap verder. We weten wie, wat, waar heeft aangeschaft en kunnen vervolgens met deze kopers communiceren, uit naam van de klant.“ zegt Bras. “Dat kan gebruikersonderzoek zijn, maar ook het stimuleren van herhalingsaankopen. Bovendien vertelt SCOUPY de consument meteen waar een merk in zijn of haar directe omgeving verkrijgbaar is. Deze unieke location-based technologie zorgt ervoor dat de boodschap daar aankomt waar die het meest relevant is: bij potentiele klanten, zo dicht mogelijk bij een verkooppunt. Tijd plus plaats is dé formule voor het bereiken van de doelgroep”.

Landelijke mediacampagne

SCOUPY promoot deze nieuwe propositie met een grote, landelijke mediacampagne, waarin het voordeel van volgen wordt belicht. Merken en retailers als ICI PARIS XL, SENSEO, V&D, SnowWorld, Specsavers en Toys XL lopen mee in deze publiekscampagne, die op TV, radio, online en middels outdoor de komende weken te zien zal zijn.

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel