Niemand kijkt meer in het papieren telefoonboek

Eigenlijk niet zo’n opmerkelijk onderzoek van Infographic in opdracht van Telefoonboek.nl. Steeds minder mensen pakken nog het papieren telefoonboek als zij op zoek zijn naar een telefoonnummer van een bedrijf of particulier. Nee bijna iedereen zoekt online. Wel vreemd dat juist deze week de redactie van Telebeeld juist de papieren telefoongids weer in de bus kreeg. Kan meteen bij het oud papier. Hieronder de resultaten samengevat:

Waar het gebruik van de papieren telefoongids alsmaar daalt – 75 procent van alle Nederlanders zegt nooit de papieren gids te gebruiken – stijgen de bezoekersaantallen van bedrijvensites zoals Telefoonboek.nl. De zoektocht naar een telefoonnummer, adres of openingstijden begint tegenwoordig steeds vaker online. Hierbij komen iedere maand ruim 5,5 miljoen Nederlanders uit op Telefoonboek.nl.

Drukte tijdens kantooruren 
De gegevens van Telefoonboek worden vooral geraadpleegd op werkdagen. Maandag is hierbij de drukste dag, december is de drukste maand. Rond het middaguur ziet Telefoonboek.nl een piek in bezoekers, met ruim 1.380 bezoekers tegelijk op de site.

Vooral gezocht naar bedrijven 
Op Telefoonboek wordt voornamelijk gezocht naar bedrijven. Ruim 65 procent van alle zoekopdrachten is naar een bedrijf. Populaire rubrieken zijn telefoonnummers en openingstijden van huisartsen, kappers en tandartsen. Ook taxi’s, kringloopwinkels en andere lokale MKB-bedrijven worden door hun vermelding op Telefoonboek.nl beter gevonden. In totaal bevat de database van Telefoonboek ruim 1,3 miljoen bedrijven.

Slechts 4 procent toont openingstijden
In het afgelopen half jaar hebben 17.000 bedrijven actief gegevens op Telefoonboek.nl toegevoegd of gewijzigd. Slechts 4 procent van de bedrijven toont openingstijden. 28 procent van de bedrijven heeft een bedrijfslogo en slechts 11 procent een Twitter-profiel toegevoegd. Het toevoegen van gegevens is grotendeels gratis en zorgt voor een betere vindbaarheid en grotere kans op contact met klanten.

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel