Lightcurb iBeacon app lost frustratie van menig winkelier op

Het is de frustratie van menig winkelier: passanten die wel kijken, maar niet kopen. Met een Lightcurb ‘ibeacon’ kan deze groep worden gevangen. Dit apparaatje in de vorm van en ter grootte van een juweliersdoosje zendt een signaal uit naar smartphones in de buurt, met bijvoorbeeld aanbiedingen voor het winkelend publiek. Technologiebedrijven als Apple zetten hier al fors op in. Het Friese bedrijf Snakeware beseft dat aanbieders van deze techniek vooral moeten inzetten op toegevoegde waarde en heeft daarom speciaal het Lightcurb iBeacon platform ontwikkeld. Vanaf nu hebben zij de tweede versie van de gratis Lightcurb app en online manager voor een breed publiek beschikbaar gesteld. Hiermee timmert het Friese bedrijf stevig aan de weg met grote pilots in Sneek en Leeuwarden. Met vele aanvragen uit al meer dan 10 landen en als finalist bij de Accenture Innovation Awards belooft Lightcurb een stralend voorbeeld van succesvolle digitale innovatie uit Friesland te worden. 

Lightcurb begon dit jaar als een proof of concept tijdens Marcom2014 in Amsterdam. De introductie van het unieke iBeacon platform, Lightcurb, kon op veel belangstelling rekenen. Een dikke veertig aanvragen van geïnteresseerde bedrijven sprak voor het Friese Snakeware boekdelen. Hierna ging men hard aan de slag om versie 1.0 van Lightcurb voor het grote publiek te lanceren. Dit was op 18 juli jl. een feit. Via een stadswandeling in Sneek werd de werking van de Lightcurb app op iPhone en Android smartphones aan publiek en pers getoond.

Bij pilot partners, waaronder Makelaardij Hoekstra, Rabobank Sneek Zuidwest-Friesland, Grand Café de Walrus, Jan Eringa Kleding, Weduwe Joustra Beerenburg, maar ook de Silershop uit Grou en Dutchen aanbieder van bijzondere vakantieverblijven uit Schoorl, die elk hun Lightcurb iBeacon in Sneek geplaatst hadden, werd via een iBeacon informatie in de vorm van een aanbieding, filmpje of andere content aan de langs wandelende bezoekers via hun smartphone getoond.

Een biertje bestellen vanaf het terras met je gepersonaliseerde App, weten welke voorstelling er tijdens je citytrip draait, een notificatie krijgen wanneer je favoriete band speelt op een festival en altijd up to date zijn met het huizenaanbod in je regio op momenten die er voor jou toe doen. Of als ondernemer op elk gewenst moment potentiële klanten of bezoekers op de hoogte stellen van je acties en activiteiten. Al deze geweldige mogelijkheden biedt Lightcurb ontwikkelaar Snakeware en haar partners Alledaags uit Groningen en Dog Back Design Solutions uit Emmen door middel van hun gratis App, online manager en de zelf ontwikkelde Lightcurb iBeacons.

Vanaf nu is versie 2.0 van de gratis app beschikbaar en is het online platform voor het beheren van iBeacons uitgebreid met de mogelijkheid om direct een klantenkaart, coupon of andersoortige content te publiceren. Dit naast de standaard mogelijkheid om elk gewenst webadres aan je iBeacon te koppelen.

'Lightcurb is een open platform. We zijn compatible met zowel iOS als Android en ondersteunen alle soorten iBeacons. Deze krachtige en eenvoudige zendtechnologie is al vanaf een paar euro per maand beschikbaar en de App voor de ontvanger is gratis te downloaden in zowel App Store als Google Play', licht Snakeware directeur Ate van der Meer toe. 'In deze eerste fase richten we ons voornamelijk op de zenders, ondernemers die graag pro-actief hun publiek willen informeren en enthousiasmeren, om zo meer klandizie of bezoekers naar hun winkel, onderneming of evenement te trekken', aldus Van der Meer.

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel