Expedia speelt beter in op moderne reiziger met volledig vernieuwde homepage en nieuwe tablet-app

 

Expedia, 's werelds grootste full-service online reisbureau, beschikt over een compleet vernieuwde homepage. Expedia.nl is vanaf nu responsive en voorzien van een up-to-date, strakke lay-out. Expedia’s zoekinterface en de inspirerende beelden die horen bij de aangeboden bestemmingen staan hierbij centraal. Naast een volledig vernieuwde homepage heeft Expedia ook een nieuwe tablet-app voor iOS en Android geïntroduceerd.

Intern onderzoek en uitgebreide usability tests
Onderzoek van Expedia toont aan dat consumenten maar liefst 48 searches op het internet uitvoeren, voordat zij er zeker genoeg van zijn een vliegreis te boeken. Een zoekervaring voor een reis die duidelijk en eenvoudig is, zorgt ervoor dat dit proces makkelijker wordt. De nieuwe homepage van Expedia is speciaal ontworpen om aan de veranderende behoeften van een steeds groter wordende groep mobiele reizigers te voldoen. Expedia.nl is geoptimaliseerd voor desktops en mobiele apparaten, met pagina's die bijna twee keer sneller laden dan voorheen. De nieuwe homepage is meer intuïtief en bevat een naadloze navigatie die met één muisklik toegang biedt tot Expedia's inventarisatie van vluchten, hotels en aanbevelingen op basis van eerdere activiteit. Dit vermindert het aantal kliks dat nodig is om van homepage naar boeking te gaan. De nieuwe homepage is tot stand gekomen na uitgebreide usability tests en directe feedback van miljoenen reizigers van over de hele wereld die hun trips plannen en boeken via Expedia.                                      

“We mogen concluderen dat onze website een belangrijk platform is voor het wereldwijd plannen en boeken van reizen. We hebben daarom een groot aantal varianten van onze nieuwe homepage getest en gekeken naar de interactie met verschillende apparaten”, zegt René Nieuwmans, Senior Commercial Manager bij Expedia.nl. “Tijdens usability tests hebben we gezien dat gebruikers enthousiast worden wanneer ze hun volgende reis op een heldere en eenvoudige manier kunnen plannen. Het werd ons duidelijk dat de details waar we zoveel waarde aan hechten, zoals de zoekervaring, de beelden en lettergrootte, de sleutels zijn tot het bieden van een positieve boekervaring, ongeacht het apparaat. Onze nieuwe homepage is een belangrijke vervolgstap in het voldoen aan de steeds veranderende behoeften van onze klanten.”

Toewijding aan technologie en design
De nieuwe homepage onderstreept Expedia’s focus op de nieuwste technologie en oog voor ontwerp en designtalent om daarmee de beste klantervaring te bieden in de digitale reiswereld.

Nieuwe app voor iOS- en Android-tablets
Onderzoek laat zien dat 40 procent van de consumenten zijn of haar tablet gebruikt in de zoektocht naar een bestemming. Expedia komt als eerste reisbureau met een app voor iOS- en Android-tablets waarin tegelijkertijd gezocht kan worden naar zowel hotels als vluchten. Dankzij de nieuwe app kunnen consumenten op ieder gewenst moment, bijvoorbeeld thuis op de bank of in de trein, zoeken naar vluchten en hotels en deze zo eenvoudig mogelijk boeken. Gebruikers kunnen zich laten inspireren door de zorgvuldig uitgekozen beelden en themagerelateerde reisbestemmingen die in de app zijn opgenomen, zoals festivals en plekken waar reizigers lekker kunnen eten. Toekomstige bestemmingen kunnen daardoor op een ontspannen manier ontdekt worden. De inspirerende beelden zorgen ervoor dat consumenten verrast worden met bestemmingen waar ze anders wellicht nooit aan gedacht zouden hebben. Door middel van een innovatieve zoekfunctie kan voor het eerst tegelijkertijd gezocht worden naar zowel hotels als vluchten. Hiermee worden consumenten in staat gesteld hun reis zo zelfverzekerd mogelijk te boeken. Na het boeken kunnen gebruikers hun reisschema eenvoudig delen met vrienden en familie via slechts een aantal stappen. De nieuwe tablet-app van Expedia is beschikbaar in 30 landen en 17 verschillende talen. De content is afgestemd op de verschillende regio’s en wordt regelmatig geupdate naar aanleiding van de feedback van reizigers.

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel