En weer
mobile social intranet
Alle werknemers verbinden (connected employee), hen verbinden aan de business en klanten, helpt de organisatie om zich gemakkelijker aan te passen aan grote veranderingen in de markt. In ons ‘ measureplan’ noemen we de mate van het op hetzelfde moment bereiken van je eigen medewerkers ‘reach’ (zie ook het eerdere artikel reach). Reach is een van de 9 dimensies die wij meten om de volwassenheid van de digital workspace en het social intranet jaarlijks objectief te kunnen vaststellen.
mobile device management
Klanten van Tele2 zullen ook steeds vaker hun Enterprise systemen mobiel willen aanbieden aan medewerkers. Naast meer flexibiliteit, wordt automatisch ook een nieuw veiligheidsonderwerp geintroduceerd. Want, hoe zorg je er voor dat de mobile devices (smartphone, tablets) van de organisatie of medewerkers en vooral ook de Enterprise data niet in verkeerde handen komt.
Hiervoor zijn intussen aan aantal Mobile Device Management (MDM) en Mobile Application Management (MAM) beheeromgevingen beschikbaar. Inmiddels hebben we dan ook een zeer gewaardeerd serviceapparaat ingericht voor onze klanten. Het opbouwen van deze expertise is niet eenvoudig en om die reden maken verschillende Telecom providers gebruik van de diensten van e-office. Wij zijn dan ook heel blij dat wij vanaf augustus ook onze diensten mogen aanbieden aan de Enterprise klanten van Tele2.