Bol.com en Kobo slaan handen ineen en realiseren doorbraak in ontwikkeling digitaal lezen

logo kobo.png          logo-bol-com-1335x334-zonder-r.jpg

Bol.com, de grootste aanbieder van ebooks in Nederland en België, slaat de handen ineen met Kobo, een van de snelst groeiende ereadingservices ter wereld. Met de samenwerking wordt een doorbraak gerealiseerd voor de ontwikkeling van digitaal lezen in Nederland en België. De komende maanden zullen bol.com en Kobo gezamenlijk innovaties lanceren om digitaal lezen nog aantrekkelijker te maken. 

Alle e-readers en tablets van Kobo zijn vanaf vandaag verkrijgbaar bij bol.com. Daarnaast krijgen klanten toegang tot maar liefst twee miljoen ebooks, waaronder een volledig internationaal aanbod. Dankzij de samenwerking zijn, naast de gekochte ebooks bij Kobo, ook de ebooks van bol.com na aankoop direct zichtbaar op de Kobo e-readers en via de nieuwe ‘bol.com-Kobo leesapp’, die binnen enkele weken beschikbaar zal zijn. Op deze manier zorgen bol.com en Kobo er samen voor dat je altijd en overal toegang hebt tot je ebooks, en zoeken, kopen en lezen naadloos worden samengebracht.  

Eén op de zeven verkochte fictieboeken is digitaal 
Vijf jaar geleden introduceerde bol.com digitaal lezen in Nederland en België. Sindsdien heeft digitaal lezen een enorme vlucht genomen. In Nederland zijn inmiddels 1,2 miljoen verkochte e-readers. Daarnaast is het ook mogelijk geworden om via tablet en smartphone digitaal te lezen. Het aanbod ebooks is in de afgelopen jaren sterk gegroeid. Zo is bijvoorbeeld al één op de zeven verkochte fictieboeken in Nederland digitaal.1 Bij bol.com is dit zelfs één op de vier. Daniel Ropers, directeur bij bol.com: “Ieder jaar zien we de interesse in digitaal lezen toenemen, in alle genres. Wij geloven dan ook sterk in de potentie van digitaal lezen in zowel Nederland als Vlaanderen en we zijn ervan overtuigd dat investeren in innovatie hét middel is om digitaal lezen en daarmee het lezen van boeken in zijn algemeenheid te stimuleren.”  

Bol.com en Kobo delen hun visie over de toekomst van digitaal lezen. Het Canadese Kobo startte in 2009 met de missie lezers wereldwijd de best mogelijke leeservaring te bieden met een maximum aan keuzevrijheid. Kobo gelooft dat er meer gelezen wordt naarmate de technologie zó goed is dat je het vergeet, en verhalen en ideeën ongemoeid hun weg kunnen vinden van schrijver naar lezer. Oftewel, innoveren om mensen meer te laten lezen. Kobo is razendsnel gegroeid en biedt haar ereadingservice wereldwijd aan in 190 landen, waaronder Nederland sinds 2012. De Kobo e-readers zijn de meeste verkochte e-readers in Nederland en werden in 2013 en 2014 als beste beoordeeld door de Consumentenbond.   

Volgende fase van innovatie 
Daniel Ropers, directeur bij bol.com: “De afgelopen vijf jaar hebben wij geïnvesteerd in aanbod en het verbeteren van het gebruiksgemak en de leeservaring. Zo zijn wij aangesloten bij het onlangs geïntroduceerde branche-initiatief LeesID dat het mogelijkheid maakt om al je aangeschafte ebooks, ook van andere aanbieders, automatisch te verzamelen in je persoonlijke digitale boekenkast. De samenwerking met Kobo brengt ons in een volgende fase van innovatie waarbij we ’s werelds beste e-readers en leessysteem samenbrengen met de grootste ebook-winkel van Nederland en België. We bieden onze klanten nu een nog breder aanbod ebooks en de beste e-readers. Daarnaast werken we met Kobo aan een reeks verbeteringen en vernieuwingen die we in de komende maanden kunnen aankondigen. Ik verwacht dat we met deze initiatieven digitaal lezen de grootste stimulans van de afgelopen vijf jaar kunnen geven.”  

“Het is geweldig om samen te kunnen werken met een van de pioniers van digitaal lezen in Nederland en België,” aldus Michael Tamblyn, President en Chief Content Officer bij Kobo. “In alles wat we doen staat onze passie voor boeken en het innoveren van lezen centraal. De groei van e-reading in de Nederlandse en Belgische markt is enorm succesvol en wij verwachten dat die groei zal blijven doorzetten. Wij zijn blij dat we dankzij de samenwerking met bol.com consumenten een nog betere leeservaring kunnen bieden.”  

Uitbreiding internationale e-books 
Dankzij de samenwerking met Kobo is het aanbod internationale ebooks bij bol.com enorm uitgebreid. Klanten kunnen nu kiezen uit nog meer internationale e-books, waaronder ook een groot aantal managementboeken en bestsellers. Ebooks zijn verkrijgbaar met verschillende betaalmethoden, waaronder iDeal en acceptgiro. 

Open digitaal leessysteem 
Met Kobo blijft bol.com een open digitaal leessysteem bieden waarbij klanten zelf bepalen op welk apparaat ze hun ebooks willen lezen – een Kobo reader, een tablet of een smartphone. Dus ook klanten die eerder een Sony Reader™ of andere e-reader bij bol.com aanschaften, houden toegang tot hun ebooks en kunnen nieuwe boeken aanschaffen met het gemak van alle toepassingen die bol.com voor digitaal lezen biedt. 1Bron: GFK, KVB-smb rapportage e-boeken, juli 2014 

bol.com - kobo 3 small.pngbol.com - kobo 2 small.pngbol.com - kobo 1 small.png

bol.com - kobo 4 small.png bol.com - kobo 5 small.png

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel