Ascom maakt Microsoft Lync mobiel

Op een of andere manier blijft het lastig om Microsoft's Lync mobielt goed werkend te krijgen. Gezien het gesloten karakter blijft Lync een lastige applicatie. In de meeste gevallen is Skype een beter alternatief, zeker voor het midden- en klein bedrijf. Maar wellicht dat onderstaande oplossing van Ascom hierin verandering gaat brengen.

Ascom, leverancier van bedrijfskritieke communicatieoplossingen, heeft een oplossing ontwikkeld die gebruikers in staat stelt Microsoft Lync te koppelen aan de IP-DECT- en Voice over WiFi-systemen van Ascom. Microsoft Lync is een collaboration-oplossing voor de zakelijke markt, waarmee medewerkers eenvoudig kunnen bellen, chatten, documenten delen en videovergaderen. Voor veel van deze diensten is de gebruiker aangewezen op de PC of laptop. Door middel van de oplossing van Ascom kunnen medewerkers ook gebruikmaken van Lync-telefonie en ‘presence’-informatie als zij niet achter hun bureau zitten. 


Veel organisaties maken, naast traditionele communicatie via bureautoestellen, tegenwoordig gebruik van draadloze oplossingen. In deze categorie vallen ook de IP-DECT- en Voice over WiFi-systemen van Ascom, die betrouwbare en kostefficiënte communicatie mogelijk maken binnen bedrijfsomgevingen, eventueel ook op meerdere locaties. IP-DECT en VoWiFi zijn moderne technieken voor draadloze telefonie, messaging en alarmering binnen het bedrijfsnetwerk. Met de nieuwe oplossing van Ascom kunnen organisaties die Microsoft Lync hebben geïmplementeerd met de handsets binnen de gehele bedrijfsomgeving gebruik maken van draadloze telefonie via Microsoft Lync. Medewerkers kunnen hiermee intern – en indien gewenst ook extern – communiceren. 

Egied Bormans, Product Manager bij Ascom: “Er is vanuit de markt veel vraag naar een oplossing die de Lync-applicaties mobiel maakt. In bijvoorbeeld zorginstellingen en het onderwijs werken veel mensen niet steeds achter hun PC of laptop. Telefonie via Microsoft Lync wordt daardoor niet gezien als een volwaardige vervanger voor traditionele telefonie, omdat medewerkers niet altijd en overal via Lync bereikbaar zijn. Door onze oplossing kunnen medewerkers Lync als volwaardig telefonieplatform gebruiken, omdat ze in de bedrijfsomgeving overal en kosteloos kunnen bellen. Op de draadloze handset kunnen ze ook hun ‘presence’-status wijzigen, zodat collega’s via Lync zien hoe de medewerker bereikt kan en wil worden.” 

 

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel