Aantal wereldwijd verkochte smartwatches stijgt met 37%. Samsung blijft domineren

De wereldwijde markt van smartwatches is volgens Canalys met 37% gestegen in het derde kwartaal van 2014 gegroeid en is uitgekomen op bijna vijf miljoen stuks. Vooral de nieuwe Motorola Moto 360 – een van de eerste smartwatches met het nieuwe Android Wear besturingssysteem – deed het relatief goed. Samsung blijft met een aandeel van meer dan 50% verreweg de grootste

Opmerkelijk is dat Pebble met haar eigen systeem, dat werkt met zowel Android smartphones als met iPhones, een belangrijke speler in deze markt blijft. Sony, vorig kwartaal nog een aandeel van 11%, lijkt de slag verloren te hebben.

Het wachten is natuurlijk op de Apple Watch. Hierdoor gaat de smartwatch-markt exploderen. Omdat een Apple Watch alleen met een iPhone werkt, heeft dit verder geen gevolgen voor de verkoop van slimme horloges die werken met Android telefoons.

Fitbit en Jawbone blijven de twee grootste in de smartband-markt. Nieuwkomers op deze activity trackers markt zijn Huawei en Xiaomi. Nike verdwijnt langzaam maar zeker uit beeld.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel