Aantal verkochte smartbands en smartwatches stijgt met 684%

Wereldwijd zijn er in de eerste zes maanden van 2014 bijna 1,8 miljoen smartwatches verkocht, aldus de onderzoekers van het Britse Canalys. De onderzoekers  onderscheiden twee typen zogenaamde wearable bands. Smartwatches (smart wearable bands) en basic wearable bands. In de laatste categorie vallen de Fitbit, Jawbone en ook de Nike smartbands

In totaal groeide beide categorieën in vergelijking tot dezelfde periode vorig jaar met maar liefst 684%.

Bij de basic smartbands deed nieuwkomer Garmin het relatief goed en is na Fitibit en Jawbone nu het derde grootste merk in deze subcategorie. Nike, die heeft aangekondigd geen nieuwe producten meer te gaan ontwikkelen en voor een samenwerking met Apple heeft gekozen, is uit de top drie gezakt.

Samsung heeft de meeste smartwatches verkocht in deze periode. Wel lijkt Samsung wat problemen met de doorverkoop te ondervinden en is al genoodzaakt flinke kortingen te geven. De Amerikaanse kickstarter Pebble bezet de tweede plek. Pebble is vooral nog gefocust op Noord-Amerika en heeft een slim horloge dat zowel met IOS als met Android werkt. Sony is de nummer drie maar begint terrein te verliezen.

Vooral nieuwkomers LG en Motorola kunnen in de tweede helft van dit jaar wel eens hoge ogen gaan gooien. En er gaan meer horloges met Android Wear komen. De eerste modellen al tijdens de IFA begin september in Berlijn.

Door: de redactie

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Reageren op dit artikel